Digital Storytelling (fr)

Hoe verwerk ik digitale, impactvolle content in mijn marketingstrategie?

  • Master Class
    Online

Hoe verwerk ik digitale, impactvolle content in mijn marketingstrategie?

Digitale communicatie haalt pas resultaat wanneer de content uw merk of dienst verkoopt. In dat opzicht verschilt het niet van andere communicatiemiddelen. Om succes te boeken, moet het verhaal dat u brengt uw consumenten of klanten aanspreken of zelfs raken. Dat verhaal moet passen in de marketingstrategie en de digitale en globale strategie van uw bedrijf om écht z'n vruchten af te werpen.

We hebben allemaal een verhaal te vertellen. Nochtans is het echte verhaal – het verhaal dat ons raakt en motiveert om te luisteren, te kopen, te veranderen, te bezoeken of ons te engageren – niet altijd datgene dat we vertellen, maar eerder datgene dat we tonen en dat door anderen verteld wordt.

Onze consumenten, klanten of teams moeten mee kunnen dromen met een merk of bedrijf dat een sterk en authentiek verhaal uitdraagt. Maar in het digitale tijdperk van vandaag willen consumenten en klanten gerichter en interactief geraakt worden. Veel bedrijven verkiezen om waarden aan te hangen die naar boven komen in hun verhaal en die 'echt' klinken, op het gevaar af zich ervan af te scheuren. 

Ons digitale verhaal moet persoonlijk zijn. Authentiek. Dynamisch. Het moet mensen bij de keel grijpen. Digital storytelling draait om energie, impact, motivatie en conversie.

Na het volgen van deze opleiding:

Hebt u geleerd:

  • Digitale communicatie integreren in uw globale strategie en uw mediaplan
  • Doeltreffender communiceren
  • Resultaten en ROI van uw digitale strategie meten
  • De goede digitale media gebruiken
  • Een dragend, impactvol, geloofwaardig en motiverend verhaal kunnen vertellen
  • Menselijkheid aan uw digitale communicatie toevoegen

Voor wie?

Iedereen die iets te zeggen heeft inzake strategie, marketing en digitale communicatie: managers en directie.

Niveau:

Beginner.

Deze opleiding richt zich naar “beginners" met een elementaire kennis van het behandelde thema.
Hebt u al ervaring met het thema? Dan raden wij u aan deel te nemen aan de Expert Communities (deelname is exclusief voorbehouden voor UBA-leden).

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Frans
De deelnemers kunnen reageren in het Frans, of Engels. 
De slides zijn in het Engels.
Een nederlandstalige sessie is voorzien op 26 oktober 2018.

  • Beginner
  • Skills

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. Maximaal 2 inschrijvingen per onderneming.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur en voor aanvang van de opleiding.