Effie: Mira De Maeyer neemt de fakkel over van Ignace Heyman

de-maeyer.jpg

De leden van de jury van de Effie Awards 2018, vanaf dit jaar onder voorzitterschap van Mira De Maeyer, zijn bekend. Met Alex Thoré, Valérie Molitor en Peter Ampe krijgen zowel de afgevaardigden van adverteerders als creatieve bureaus nieuw bloed.

Onder toezicht van de bestuursorganisaties UBA, ACC, BAM en UMA stelde de nieuwe Juryvoorzitter Mira De Maeyer (General Manager, Omega Pharma), die de fakkel overneemt van Ignace Heyman (COO, Lotus Bakeries), de jury van de Effie Awards 2018 samen. Die bestaat naar goede traditie uit een senior experten panel van 10 adverteerders, 4 creative agencies, 2 media agencies, 2 research agencies en 2 academici.

Met Alex Thoré (CRM, Branding & Communication Director, Proximus) en Valérie Molitor (Marketing Director, Orangina Schweppes) verwelkomt de jury twee nieuwkomers aan adverteerderszijde. Zij vervolledigen het lijstje dat verder Yannick Bouillon (Marketing Director, Vanden Borre), Severine Distave (VP Marketing, Alpro), Bénédicte Lobelle (Head of Digital, Nationale Loterij), Valérie Morfitis (Country Media Manager, Unilever), Joachim Rubin (VP Marketing, Delhaize), Sylvie Verbruggen (Communications Director, Liberty) en David Willems telt. Peter Ampe (Creative Partner & CCO, FamousGrey) is de nieuwe naam binnen de creatieve bureaus. Hij neemt zijn rol op naast Petra De Roos (Managing Director, LDV United), Dominique Poncin (Head of Strategy, DDB) en Yves Van Landeghem (Managing Partner, Leo Burnett).

De mediabureaus tellen met Davy Caluwaerts (Managing Director, Zenith Optimedia) en Sylvi Irzi (Managing Director, Initiative Belgium), twee vertegenwoordigers.

Ludovic Depoortere (Founder, Haystack) en Kristof De Wulf (CEO, InSites Consulting) blijven de onderzoeksspecialisten, terwijl Karine Charry (Professor, UCL) en Frank Goedertier (Professor, Vlerick) de academische wereld vertegenwoordigen.

Announcement