Hoe nieuwe technologieën integreren?

Insights
New-techno-expert-community.jpg

Hoe kan u de integratie van nieuwe technologieën best aanpakken? Specialisten in digitale transformatie Invisible Puppy en MultiMinds gaven hun visie tijdens de Expert Community Marketing & Technology van 20 juni.

Maturity assessment

Wie zijn bedrijf wil digitaliseren, moet in de eerst een analyse maken van de huidige digitale volwassenheid. Die digitale volwassenheid kan op verschillende punten geëvalueerd worden: beheer, doelstellingen, rapporten en analyses, automatisering, expertise, technologieën en processen.

Het is de bedoeling om de digitale volwassenheid van al die aspecten te stroomlijnen en gelijkmatig te doen groeien, liefst op haar eigen ritme.

Bestaande resources en opleidingen

Het is uiteraard essentieel om te kunnen beschikken over medewerkers die goed vertrouwd zijn met de digitale wereld. Via opleidingen kunnen de nodige technieken worden aangeleerd om goed wegwijs te geraken in de digitale omgeving. Deze opleidingen zijn onmisbaar voor alle medewerkers.

Inzake processen is het cruciaal dat de evolutie goed gedocumenteertd wordt. Alleen zo kan men vlot informatie delen in het bedrijf en met partners.

Growth hacking en quickwins

Adverteerders hoeven niet langer te twijfelen voor ze acties op poten zetten waarmee ze snel resultaat kunnen halen. Door bvb.het gebruik van de analysegegevens en tags te optimaliseren zal men snel nuttige gegevens hebben over het gedrag van de gebruikers en op basis daarvan concrete actiepunten kunnen uitwerken.

Een growth hacking framework, zoals het UTM-tagmodel, kan gebruikt worden om snel verkeer te genereren en te doen toenemen. Dankzij de UTM-parameters kunt u een tag aan uw links toevoegen om de doeltreffendheid van uw campagnes te verhogen en meer bezoekers naar uw website te leiden.

Flexibiliteit en testen

In een digitale en technologische wereld die voortdurend in beweging is, is het interessant om testprocedures in te voeren. Met de bestaande technologieën kunt u bijvoorbeeld een snelle A/B-test uitvoeren op uw campagnes. In functie van de resultaten kunnen aanpassingen snel en flexibel uitgevoerd worden. 

Insight Expert community Marketing Technology