Influencers en bloggers op de festivaltrein van de NMBS

Stefan-costeur-nmbs-sncb.jpg

Stefan Costeur, Digital Sales & Marketing Manager bij de NMBS, over de "Festival"-actie en de impact op het imago van de NMBS.

Met de partytrains ontwikkelt de NMBS een nieuwe ervaring voor zijn reizigers?

Bij het opstappen van de festivaltrein krijgt onze reiziger inderdaad meteen de juiste ervaring. Een speciaal uitgeruste trein met de juiste vibes. De festivalgangers kunnen meer dan ooit rekenen op de trein om van en naar de festivals te reizen. Deze zomer zet NMBS maar liefst 61 extra treinen in. Dit voor 11 festivals én aan voordelige tarieven.  Aan boord van de festivaltrein brengen DJ’s de reizigers in de juiste sfeer en kunnen ze ontspannen op weg naar het festival. Eén rijtuig is festivalproof gemaakt, daar begint het feestje al op de trein. Er worden ook non-alcoholische dranken geserveerd. Voor wie nog even rustig wil zijn worden er beestige oordopjes uitgedeeld. De trein werd dit jaar opnieuw bekleed. Dit op basis van het winnend design van onze wedstrijd.

Welke invloed heeft dit soort acties op het imago van de NMBS?

Deze acties scoren heel goed naar de vele duizenden festivalgangers, in het bijzonder de jongeren. De trein is een uitstekend transportmiddel voor de vele festivals dat ons land rijk is. Reizigers krijgen door deze unieke ervaring een positief beeld en gaan de trein op een andere manier beleven. De campagne toont op een kleurrijke wijze dat de echte Party Animals voor de trein kiezen. Alles begint zodra je op de trein stapt en eindigt pas op het moment dat de trein je weer thuisbrengt. Voor Party Animals die nog geen festivaltickets hebben kunnen bemachtigen is er de game ‘Festival Train’, te downloaden op www.festivaltrain.be. Diegenen die er het best in slagen om de festivaltrein in de juiste richting te sturen, maken kans op gratis festivaltickets.

Hoe gebruiken jullie influencers & bloggers in deze acties.

Influencers zoals Charlotte Leysen, Thomas Ancora, … waren dit jaar van de partij om de festivaltrein ervaring vanop de eerste rij mee te maken én te delen met hun volgers. Dit geeft onze reizigers een uniek beeld van de ervaring op de festivaltrein. Ook via blogartikels kan er mee duiding gegeven worden en kan de reiziger inspiratie vinden voor de volgende festivaluitstap.

Sinds kort heeft NMBS ook een eigen NMBS Vlogger, Mathieu Laurent van het Digital team. Op zijn eigen manier geeft hij via het YouTube kanaal NMBS Inside een kijkje achter de schermen bij NMBS. De eerste Vlog gaat over de festivaltrein van Oostende naar Werchter. Bekijk het via NMBS / SNCB Inside en abonneer je nu reeds om de volgende Vlogs niet te missen.

20 nov

Influencer e-marketing (fr)

    Master Class,

Hoe laat ik beïnvloeders de berichten verspreiden die ik wil dat ze verspreiden?

Meer informatie
Content Marketing Sponsoring & Events 3 questions