Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

WFA doet onderzoek naar Programmatic

News Publication
data.jpg

WFA publiceerde, in samenwerking met IPONWEB, haar vierde editie van het rapport 'Programmatic, Data & Technology'. Daarin wordt onderzocht hoe multinationale adverteerders programmatic vandaag inzetten en hoe de sector zich in de laatste jaren heeft ontwikkeld.

Enkele conclusies van het onderzoek zijn:

  • De geraadpleegde adverteerders besteden 41% van hun totale investeringen in digitale media via programmatic, een belangrijke stijging ten opzichte van de situatie in 2016 (16%).
  • Agency Trading Desks (ATD's) houden stand: 74% van de respondenten maakt gebruik van dit model. De groei zit voornamelijk bij onafhankelijke aanbieders en interne of hybride (managed service) modellen, die nu door 84% van de respondenten worden gebruikt.
  • Adverteerders besteden extra aandacht aan een meer transparante samenwerking. zij zijn vooral bezorgd over de prijsstelling en de eigendom van de gegevens.
  • First party data worden steeds belangrijker. 79% van de respondenten beschouwen dit als bedrijfskritisch voor de uitvoering van Audience Targeting.

UBA-leden kunnen het volledige rapport hier downloaden.

Documenten

Marketing Technology Paid Media