Kantar Brand Footprint: 65% marktaandeel voor lokale FMCG-merken

Survey
iStock-846948870.jpg

Volgens de laatste editie van de Brand Foodprint, de wereldwijde barometer van Kantar die de meest gekozen FMCG-merken onderzoekt, overheersen de lokale merken ruimschoots, met een marktaandeel van bijna 65% (+0,4 pnt). Hun overwicht is nog duidelijker in de categorieën zuivel en food, waar ze respectievelijk 80% en 73% vertegenwoordigen.

Globaal en voor het zesde jaar op rij blijft Coca-Cola het meest gevraagde merk ter wereld, voor Colgate dat weliswaar een veel grotere penetratie kent (61,6% vs 41,3%). De verrassende derde plaats is voor Maggi (Nestlé) dat de snelste groei in de Top 50 van Kantar neerzet. De top tien wordt met drie merken overheerst door Unilever: Lifebuoy (4), Sunsilk (9) en Knorr (10). Verder vinden we Nestlé met Nescafé (7) en Pepsico met Lay's (5) en Pepsi (6).
 

Documenten

Research, Data & ROI Strategy & Branding Branding