Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Online Expert Community: Starten met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat ?

Expert community,

De Expert Community wordt online gegeven. Schrijf u in om deel te nemen, u ontvangt een bevestigingsmail met verdere instructies.

In onze digitale wereld gaat het al lang niet meer over één set van data die in een kanaal gebruikt wordt. Het gaat over context die ontstaat door allerlei databronnen samen te brengen, zodat we onze prospects en klanten echt leren begrijpen.

Het Customer Data Platform (CDP) is zich intussen aan het profileren als de standaard in een modern martech ecosysteem, met de belofte een "single point of reference" te zijn voor informatie over uw consument.

Maar hoe denken we over deze nieuwe standaard ?

Personalisatie is geen alleenrecht meer voor firma's met grote budgetten, ook kleinere firma's hebben dit in hun bereik. Het wordt dus drummen voor de aanbieders van een CDP om een deel van de koek te veroveren. En uiteraard zijn er spelers in de markt die pretenderen een CDP aan te bieden om zo mee te surfen op de hype. Het is dus goed te weten waar u op dient te letten bij het maken van uw keuze.

Een CDP op zich volstaat ook niet om de omschakeling van kanaalcentrische marketing naar klantcentrische marketing te maken. Het zijn de marketers zelf die er het meeste uit zullen halen. Even stilstaan bij mogelijke manieren om het meeste ROI te halen is dan ook een goede zaak.

In de Expert Community Marketing Technology van 29 mei stellen we eerst scherp op het CDP, en op de verschillen met CRM en DMP's. We bekijken ook hoe u zich dient te organiseren om tot een goed functionerend CDP te komen, en welke stappen noodzakelijk zijn om ROI te realiseren.

De begeleiding van deze sessie wordt verzorgd door element61.

Informatieuitwisseling staat centraal in elke Expert Community. Er is ruimschoots tijd voorzien tijdens de sessie om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen met elkaar.

Programma

Inschrijven
  • Marketing Technology

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Registreer

Voorwaarden en prijzen

Deelname aan de Expert Communities is volledig gratis en exclusief voorbehouden aan leden van UBA.