Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Expert Community Marketing Technology: Marketing in een wereld zonder cookies

In de laatste Expert Community marketing & technology van 2020 stelden we de vraag wat de leden als eerste op de agenda van 2021 wilden zien. Het onderwerp 'cookieless world' kwam als gedoodverfde winnaar uit de bus.

Voor marketeers gaat dit een kanjer van een uitdaging worden in 2021 en erna. Het is ondertussen een jaar geleden dat Google aankondigde dat third party cookies binnen 2 jaar uitgefaseerd worden in Chrome. Zo volgen ze in de voetsporen van andere browsers zoals Safari en Firefox. Veel tijd rest er dus niet meer om bij te blijven en te bekijken wat de impact kan zijn voor uw bedrijf.

Vandaag krijgen we een waslijst aan vragen op ons bord:

  • Maar waar gaat dit dan precies over? Is dit zo dringend ? Zijn er dan geen cookies meer ?
  • Wat is de impact voor advertisers, voor publishers, voor de aanbieders van ad tech, en voor de consument ?
  • Moeten we dit nu als een bedreiging of als een opportuniteit zien? 
  • In dat laatste geval, hoe overtuig je bezoekers ervan toch data te delen? Hoe pas je dit in je marketingstrategie in ?
  • Zijn er regels die we moeten volgen, en waarin verschilt België van de rest van Europa ?

Gastspreker op deze Expert Community van woensdag 3 maart wordt Alexis MONS, Head of legal and GDPR van digitaal communicatiebureau Emakina.fr. Hij zal het met ons hebben over de strategische pijlers van en de langetermijnvisie achter deze evolutie op het vlak van cookies.

AlexisMons.jpgAlexis MONS is partner en CEO van Emakina.fr. Hij zorgt ervoor dat de organisatie en haar projecten in orde zijn met alle wettelijke en GDPR-voorschriften. De digitale wereld is sinds 1995 zijn speelveld. Als opleidingsconsulent en specialist in digitale strategieën heeft hij een passie voor al wat met digitaal te maken heeft en vindt hij het fascinerend om te zien hoe de digitale evolutie de economie, de samenleving tot zelfs de mensen zelf transformeert. Hij schreef er tevens een boek over: "Marketing et communication à l'épreuve des foules intelligentes", in 2012 uitgegeven door FYP Editions.

De keynotespreker drukt zich uit in het Frans.

Deze sessie zal begeleid worden door Vincent Dumon, Colruyt Group,  Voorzitter van de Expert Community.

Vragen waarop u een antwoord wenst, kunt u ook op voorhand sturen naar gregory@ubabelgium.be
De UBA Expert Communities zijn geprivilegieerde momenten waarop managers en experts specifieke onderwerpen bespreken om hun merken te helpen evolueren. Deelname is gratis en exclusief voor UBA-leden. Het delen van ervaringen staat centraal.

  • Expert community
  • Marketing Technology

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

Deelname aan de Expert Communities is volledig gratis en exclusief voorbehouden aan leden van UBA.