Home
Knowledge hub
-
Effie Case - Bpost: Waiting is a thing of the past Introducing new parcel receiving habits
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Waiting is a thing of the past Introducing new parcel receiving habits” van Bpost.
-
Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?
Aan het woord, Damien D'Ostuni van Wavemaker Belgium. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe werken artificiële intelligentie en Machine Learning?"
-
Kiezen zonder verliezen
De klimaatverandering versnelt. Ook sommige overheden duwen de trappers in. Zo stemde Het Franse Lagerhuis eind maart in met een wet die het mogelijk maakt om fast fashion te belasten. Als ook de Senaat instemt, betalen de Fransen vanaf volgend jaar 5 tot 10 euro extra voor een fast fashion-kledingstuk. Die belasting mag evenwel niet hoger zijn dan de helft van de originele prijs. Met de opbrengst wil de Franse overheid de consumenten korting geven op verantwoord geproduceerde kledij.
-
Naar een totaal verbod op alcoholreclame?
Met de aanbeveling van de Hoge Gezondheidsraad (HGR) om alle alcoholreclame te verbieden, wordt de effectiviteit van zelfregulering door de JEP in twijfel getrokken. Zou dit kunnen leiden tot nog meer beperkingen op reclame ?
-
Effie Case - Spadel: 5L Eco Pack
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "5L Eco Pack” van Spadel.
-
Guidelines on artificial intelligence & communication
UBA en ACC stelden met 'Guidelines on artificial intelligence & communication' een document op met 10 principes waarmee agentschappen en merken aan de slag kunnen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. De voorgestelde richtlijnen zijn eenvoudig in de praktijk te brengen en vergroten het vertrouwen van zowel de klant als de consument.
-
Hoe UBA merken helpt met AI
Het toenemende gebruik van artificiële intelligentie in alle domeinen van marketing en communicatie zet zich onverminderd door. Daarom komt UBA via het initiatief 'AI for effective and trusted brands' met content en activiteiten om jou te helpen deze technologie correct te implementeren en te gebruiken voor de uitbouw van jouw merk.
-
Teams opleiden in AI is een prioriteit
Tim Colman, Head of Performance Campaigns & Innovation bij Proximus, werkte mee aan de ontwikkeling van AI-richtlijnen. In dit dubbelinterview met Louis Gheysens van StoryMe agency bespreekt hij de uitdagingen die verband houden met AI en het belang van het document 'Guidelines on artificial intelligence & communication'.
Training 24/7
Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector
Agenda
-
- Master Class
Brand activation strategy
-
- Master Class
Media & effectiveness measurement
-
- Master Class
Agency remuneration & evaluation
-
- Master Class
AI for the creation of communication content
-
- Master Class
Building an effective sales plan in 1 day
-
- Exchange Community
Hoe kunnen we innovatieonderzoek herzien, ook rekening houdend met AI?
-
- Master Class
GDPR and customer data protection
-
- Master Class
Growing your business profitably
-
- Master Class
Customer experience measurement (basics)
-
- Master Class
Introduction to business applications of AI in marketing