Growth Hacking (nl)

Master Class,

Hoe genereer ik meer websiteverkeer met Growth Hacking?

Elk bedrijf, van startup tot internationale corporate, mikt op groei. Er zijn verschillende manieren om hiertoe te komen, maar de digitale technologie heeft heel wat nieuwe deuren geopend om veel sneller te groeien dan vroeger mogelijk was. Digitale technologie inzetten om snel(ler) te groeien, of Growth Hacking, is een kunst op zich. Veel start-ups doen dit om snel klanten te werven, maar ook gevestigde namen kunnen veel leren van de growth hacking principes.

In deze opleiding wordt u ondergedompeld in de wereld van Growth Hacking: u leert wat het is, wie het doet en hoe u het integreert in uw bestaande organisatie. U stelt tijdens deze halve dag uw eigen Growth Hacking plan samen, waar u nadien verder mee aan de slag kunt. Bovendien leert u heel wat technieken kennen om uw groei te accelereren: van meer website traffic naar hogere omzet.

Topics:

  • Inleiding tot Growth Hacking
  • Schoolvoorbeelden
  • Wie is de Growth Hacker en wat doe hij?
  • Growth Hacking en Lean Experimenting opzetten binnen uw bedrijf
  • De Pirate Funnel: Van website traffic naar omzet - theorie en praktijk
  • Case studies

Na het volgen van deze opleiding:

  • Weet u wat Growth Hacking is
  • Kunt u Growth Hacking gestructureerd opzetten binnen uw organisatie
  • Weet u hoe Lean Experimenting er aan toe gaat
  • Beschikt u over een Growth Hacking plan waar u verder mee aan de slag kunt
  • Weet u hoe u groei doorheen de (online en offline) sales funnel kunt stimuleren
  • Beschikt u over de juiste mindset om aan lean, agile growth hacking/marketing te beginnen

Voor wie?

Voor iedereen die de ambitie heeft om growth hacker te worden of growth hacking wil opzetten binnen zijn/haar organisatie. Zowel kleine als grote bedrijven kunnen bijleren en profiteren van growth hacking en lean experimenting.

Niveau:

Beginner. Vereisten: De deelnemers hebben geen specifieke technische kennis nodig, maar moeten zich op z'n minst bewust zijn van de digitale transformatie die we doormaken. Je bedrijf beschikt over een website die je zonder heel veel moeite en op korte termijn kunt (laten) aanpassen en waar jullie intern zicht hebben op de resultaten (vb. Google Analytics).

Deze opleiding richt zich naar “beginners" met een elementaire kennis van het behandelde thema.
Hebt u al ervaring met het thema? Dan raden wij u aan deel te nemen aan de Expert Communities (deelname is exclusief voorbehouden voor UBA-leden).

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Nederlands.
De slides zijn in het Engels.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Inspirerende middag, bijzonder veel inzichten en tips, dynamisch gebracht met de nodige aandacht voor individuele vragen. Growth Hacking is na deze opleiding niet langer zomaar een buzzword!  - Christel Van den Branden, Marketing & Communicatie, Quintessence - 11/09/2018

Zeer leerrijk, ik verwachtte me aan verschillende technieken, maar had niet kunnen denken dat er zo'n gegronde basis was voor growth hacking, met principles en funnels. - David Van den Broeck, Digital Content Coordinator, Touring - 16/11/2017

De opleiding growth hacking heeft me bepaalde inzichten gegeven waar we ook in een b2b dienstenomgeving mee aan de slag kunnen. Er zijn takeaways waar we bij onmiddellijk gebruik gaan van maken, om Typografics nog bekender te maken bij marketeers die een designer zoeken. Bedankt voor de fijne opleiding! - Debby De Cocker, Marketing Manager, Typografics - 17/11/2016

Echt wauw opleiding. Een nieuwe wereld is voor mij open gegaan. - Elien Defraeije, Zaakvoerster, Creactiv - 17/11/2016

  • Beginner
  • Content Marketing
  • Social Media

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. Maximaal 2 inschrijvingen per onderneming.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur en voor aanvang van de opleiding.