Mediaplan Evaluation (nl)

Master Class,

Hoe kan ik mijn mediaplan naar waarde schatten? Basisbegrippen

Hoe de effecten van een mediaplan beschreven worden, en hoe we deze effecten naar waarde kunnen beoordelen?

  • Traditioneel worden mediaplannen uitgedrukt in GRP, OTS en dekking. Deze « metrics » meten in de eerste plaats in welke mate boodschappen « geleverd » worden. De volgende stap is dan ook de link tussen deze levering en de resultaten die teweeggebracht worden – die men beoogt.
  • Met de opkomst van de digitale media zijn er heel nieuwe metrics naar voor gekomen, die verschillen van het traditionele jargon. Essentiëel is hier dat resultaten goed gevolgd kunnen worden, maar niet noodzakelijk op hetzelfde niveau als bij traditionele media.

Topics:

  • Begrijpen van de metrics GRP, OTS en dekking
  • Begrijpen hoe de efficientie van campagnes kan bepaald worden
  • De verschillen kennen in de evaluatie tussen traditionele en digitale kanalen
  • Begrijpen wat men correct kan vergelijken, en wat niet

Na het volgen van deze opleiding:

Op basis van deze les moet u in staat zijn een mediaplan naar waarde in te schatten, op basis van de door u zelf vooropgestelde doelstellingen.

Voor wie?

Iedereen die te maken krijgt met mediaplannen en de effecten ervan moet kunnen evalueren.

Niveau:

Beginner

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Nederlands.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Inschrijven
  • Paid Media
  • Beginner
  • Cross Media

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Ja, ik wil inloggen

Voorwaarden en prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. Maximaal 2 inschrijvingen per onderneming.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur en voor aanvang van de opleiding.

Deel met anderen