Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Web Content Strategy (fr)

Master Class,

Hoe bepaal ik mijn web content strategie?

In één boeiende voormiddag leert u de uitdagingen en tools van contentmarketeers kennen: redactionele normen, contentcharter en templates, contentplan en -inventaris, bedrijfseigen woordenlijst, SEO-matrix, persona's, checklist redactionele kwaliteitscontrole, enz.

Topics:

  • Analyseer de behoeften van uw doelpubliek, uw communicatiedoelstellingen, uw sterktes en zwaktes, uw middelen en resources.
  • Plan de aanmaak van uw content, de verschillende stappen van schrijven en herschrijven, het werk van alle betrokken partijen, het validatieproces, de gebruikte redactionele methode en tools.
  • Schrijf heldere, wervende en leesbare teksten die aangepast zijn aan de media, de doelstellingen en de behoeften van uw doelgroep.
  • Publiceer actuele, overtuigende en nuttige teksten.
  • Onderhoud uw communicatie en relaties. Meet en vergroot uw succes.

Na het volgen van deze opleiding:

  • kunt u een redactionele kalender en een coherent en efficiënt contentplan opstellen
  • beheert u de productiestromen, tussen verschillende actoren, zoals dat in elk kwaliteitsvol webproject nodig is.

Voor wie?

  • Webredacteurs, webmasters, journalisten
  • Communicatie- en marketingverantwoordelijken

Niveau: 

Advanced

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Frans.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.
Een Nederlandstalige sessie is voorzien op 26 november 2019.

Dank u wel, Muriel, de opleiding was inspirerend, duidelijk en to the point!- Céline Van Damme, Coordinatrice MarCom, HighCo Shelf Service - 05/10/2017

Top! De spreekster bruiste van energie. Ze toetste de situatie van de deelnemers voortdurend af aan de behandelde onderwerpen. Heel leerrijk en een bron van inspiratie!- Pascaline Goffin, Brand Builder, Unilever - 05/10/2017

Voor de opleiding vroeg ik me af hoe de spreker in slechts 4 uur het onderwerp grondig kon bespreken. Ik vreesde dat de uiteenzetting wat oppervlakkig zou zijn. Maar dat was absoluut niet het geval!!! In 4 uur tijd hebben we heel compacte maar gestructureerde informatie ontvangen alsook een concrete methode om goed van start te kunnen gaan.- Julie van Kempen, Digital & Innovation Officer @WWF Belgium - Web Content Strategy 20/10/2015

Mijn felicitaties voor de dynamische en gepassioneerde spreker.- Baudoux Ludivine, Communicatieverantwoordelijke, Cefora - Web Content Strategy 20/10/2015

Programma

  • Advanced
  • Content Marketing
  • Content Marketing_
  • Website

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.