-
Young Marketers Competition 2018
Als officiële Belgisch vertegenwoordiger van de Cannes Lions stuurt Brightfish traditioneel een creatief duo naar de Young Creatives Competition van de Cannes Lions. Voor het tweede jaar organiseert de regie een soortgelijke competitie voor een team jonge Belgische marketeers.
-
Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"
Enkele weken geleden nodigde RTBF-baas Francis Goffin enkele journalisten uit voor een terugblik op de radiobereikcijfers in België sinds 1991, het jaar waarin voor het eerste een professionele bereikstudie werd gevoerd.
-
Deloitte voorspelt revolutie
Consultant Deloitte Global pakt uit met de 17de editie van zijn Technology, Media en Telecom Predictions. Dat blikt vooruit op de belangrijkste globale trends voor de komende 1 tot 5 jaar in technologie, media en telecom.
-
Drie vragen over on- en offline communicatie aan Yannick de Bièvre, Head of Marketing MediaMarkt-Saturn
MediaMarkt won samen met partner Content Connections op de Berlijnse Native Advertising Awards goud voor ‘Best Use of Print Media’. Maar daar stopt het voor MediaMarkt niet. De afgelopen maanden investeerden ze sterk in een optimale mix van on- en offline communicatie. Wij stelden Yannick de Bièvre, Head of Marketing bij MediaMarkt-Saturn, drie vragen over dat ideale evenwicht.
-
Wat is Bitcoin ?
De Bitcoin is een digitale munt (ook cryptogeld genoemd) die speciaal ontworpen is voor gebruik op het Internet. Er zijn geen fysieke munten.
-
Wat is de situatie na invoering van nieuwe shoptypes door Nielsen?
Wat is de situatie enkele maanden na de invoering van de nieuwe shoptypes? En waarom moeten we ons voorbereiden op een 'phygital' retailmodel? Deze 2 thema's kwamen aan bod tijdens de Expert Community Panels van 18 april.
-
Wat is Cost per Hour?
Cost per Hour is een digitale advertising currency waarbij digitale campagnes worden aangekocht op basis van gegarandeerde uren ‘exposure’ in plaats van gegarandeerde impressies (CPM). Adverteerders kopen de tijd die surfers aan hun boodschap hebben besteed.
-
Kris Peeters lanceert "Fraud Prevention Month"
Vice-eersteminister en minister van consumenten Kris Peeters lanceert de Fraud Prevention Month, een jaarlijkse sensibiliseringscampagne tegen consumentenbedrog. Dit jaar staat de campagne in het teken van frauduleuze telefoontjes.
-
Korte en lange termijn efficiëntie kunnen niet zonder elkaar
Uit de Effie Effectiveness Barometer springt het als bezorgdheid in het oog: de focus van marketing op resultaten op korte termijn neemt toe. Maar hoe bezorgd moeten we daarover echt zijn? David Willems (ex-Toyota/Lexus), Sylvie Irzi (Mediabrands) en Christ’l De Jonghe (Kunstmaan) geven hun mening.
-
Drie vragen aan Christine Brone over Artificial Intelligence
Welke impact heeft AI op de adverteerders? We interviewden Christine Brone, Managing Director bij PHD Media.
-
Krijg erkenning voor uw efficiëntste marketing- en communicatie-inspanningen
Stuur uw werkende ideeën in voor de Belgium Effie Awards 2018. Er zijn maar liefst 10 verschillende categorieën waarin u met uw meest efficiënte werk kunt uitpakken.
-
Position Paper: UBA vraagt correcte meting online media investeringen
Adverteerders wensen een correcte meting van hun advertising en van de gebruikte media, zoals vermeld in het UBA Position Paper CIM 2020, 29/1/2015. Adverteerders hebben een framework nodig waardoor zij hun marketing communicatie investeringen effectief en efficiënt kunnen plannen, meten, evalueren en permanent kunnen verbeteren. Een realistisch zicht op de media investeringen, inclusief de online media investeringen, is een vereiste.
-
Wat is Phygital ?
Phygital is een samentrekking van 'physical' en 'digital'. Het verwijst naar het samensmelten van de 'offline' met de 'online' wereld.
-
Drie vragen aan Jean-Vianney Philippe over Video Marketing strategy
Is een video content strategie nu een must voor adverteerders? We interviewden Jean-Vianney Philippe, Video Expert bij Broadkat en trainer bij UBA.
-
9 signalen die wijzen op een nakende breuk tussen merk en bureau
Onderzoek toont aan dat een reclamebureau gemiddeld drie jaar voor dezelfde adverteerder werkt. Dat is toch wel erg kort als je er even bij stilstaat dat we hier praten over het opbouwen van een merk… op lange termijn. In het geval van reclamebureau en adverteerder, blijken relaties inderdaad wankel. Verandering van bureau lijkt soms te berusten op willekeur. Toch zijn er signalen die erop wijzen dat er een pitch in de lucht hangt. Het komt er op aan ze tijdig te herkennen.
-
Wat is Buyer Persona ?
Een buyer persona is een gedetailleerde omschrijving van je ideale klanten. Op basis van marktonderzoek creëert u een typologie van de klantenbasis.
-
Wat is Viewability ?
Viewability is een meeteenheid voor de zichtbaarheid van een online advertentie. Oorspronkelijk werden online campagnes geëvalueerd op ‘served impressions’, waarbij gemeten wordt hoeveel keer een advertentie opgeroepen wordt bij een server.
-
Good and bad creativity cost the same. Interview met Lies Eeckman, Marketing Director Continental Foods
Efficiënte marketing en creatieve marketing zijn zeker niet altijd twee handen op één buik geweest. De Effie Effectiveness Barometer geeft aan dat nog steeds een minderheid gelooft dat een te grote drang naar efficiëntie de creativiteit fnuikt. We vroegen Lies Eeckman (Continental Foods) en Janpieter Mels (Famous Grey) om hun mening en ook al zeggen ze niet helemaal hetzelfde, de rode draad is wel duidelijk: om efficiëntie en creativiteit te verzoenen, is vooral een sterk partnership nodig. En dat leidt… tot een Effie Award…
De Effie Awards tonen aan dat marketingefficiëntie en creativiteit samengaan. Registreer snel uw case
-
Expert Community Omnichannel & Sales: Hoe goed kent u uw consument echt?
Sinds 1 januari werkt UBA samen met SMA, waaruit de Expert Community “Omnichannel & Sales” (opvolger van de EC Shopper Marketing) is ontstaan. Op 22 maart 2018 vond de eerste sessie plaats. Wim Hamaekers, partner van Haystack, inspireerde ons over hoe we kunnen onderzoeken wat de shopper bezighoudt en hoe u zich in zijn leefwereld kan verplaatsen.
-
De kaap van 10 miljard online bestedingen in 2017 vlot behaald
De consument in België spendeerde meer dan 10 miljard euro online in het afgelopen jaar, een nieuw record voor de Belgische e-commerce sector. Het voorbije jaar winkelden 8,4 miljoen Belgische inwoners minstens één keer online, wat goed is voor een online omzet van 10,05 miljard euro. Dit komt neer op 87 miljoen aankopen.
-
UBA Jaarverslag 2017 met overzicht van de media investeringen
Ontdek het UBA Jaarverslag met overzicht van de media investeringen in België in 2017
-
Auxipress onderzoekt hoe er in de media gesproken wordt over nieuwe technologieën
De media monitoringdienst Auxipress voerde in samenwerking met SoPRISM, specialist in social data mining, en onder leiding van Chief Data Officer bij Auxipress Grégory Piet een onderzoek uit over in welke mate er gepraat wordt in de traditionele media en Facebook over nieuwe technologieën en hoe de publieke opinie over die nieuwe technologieën denkt. De field liep van januari 2016 tot december 2017.
-
Instagram Shopping wordt gelanceerd in Europa
Instagram Shopping wordt na de lancering in 2016 in de VS nu ook gelanceerd in vijf Europese landen landen (Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië en Spanje), evenals in Brazilië, Canada en in Australië.
-
Drie vragen aan Frédéric Martins, Media & Programmatic Lead bij ING
Met welke uitdagingen worden adverteerders geconfronteerd als we denken aan nieuwe technologieën? We interviewden Frédéric Martins.
-
Marketing effectiveness intern promoten: 6 tips van Mira De Maeyer, Alex Thoré en Kristof De Wulf
Hoe laat je marketing effectiveness leven in je organisatie? Het blijkt een heet hangijzer te zijn bij heel wat adverteerders. Wij vroegen het aan drie specialisten. De tips van Mira De Maeyer (Omega Pharma), Alex Thoré (Proximus) en Kristof De Wulf (InSites Consulting).
-
UBA Trends Day: de consument beslist
Op de UBA Trends Day van 15 maart gaven 8 internationale sprekers hun visie op de trends van morgen binnen het brede domein van communicatie, consumer insights, merken en media. Hieronder kan u de voornaamste boodschappen nalezen en de indrukken herbeleven via de presentaties van de sprekers, de foto's van het event en de artikels op sociale media. Meer dan 1.350 aanwezigen woonden het event bij. Afspraak in 2019 op 21 maart.
-
Wat is Inbound Marketing?
Inbound Marketing is het geheel van online marketing technieken die ervoor zorgt dat prospecten en klanten relevante informatie vinden -over uw bedrijf, uw producten en uw diensten- op het moment dat zij daarnaar op zoek zijn.
-
Expert Community Panels: FMCG, geen revolutie, maar evolutie
Tijdens de Expert Community Panels van 7 maart jl. deelden Nielsen & GfK de belangrijkste inzichten in FMCG.
-
UBA vraagt minister De Croo interventie voor ePrivacy regulering
Terwijl de meeste adverteerders volop bezig zijn om de Europese GDPR-regelgeving te implementeren, discuteert de Europese Raad over een nieuwe ePrivacy regulering. UBA is ernstig bezorgd over het huidige voorstel. UBA vraagt minister De Croo om bij zijn Europese collega's te pleiten enerzijds voor een betere consistentie tussen ePrivacy en GDPR en anderzijds om de gatekeeper-functie niet in browsers te integreren.
-
Wim Vermeulen: "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"
Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een nieuw besturingssysteem.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 50
- 51
- 52
- ...
- 62
- Volgende pagina