-
Nieuwe reglementering op de RTBF over tv-reclame en online video's voor voedingsmiddelen
Vanaf 1 maart 2019 zullen de tv-spots voor voedingsmiddelen verplicht specifieke vermeldingen moeten bevatten. Een aantal adverteerders ontvingen hierover op 7 februari van de RMB een bericht waarin deze wijziging van het reglement over tv-reclame en online video's voor voedingsmiddelen werd aangekondigd.
-
Oproep: wie wil in de Raad van Bestuur van het CIM?
Adverteerders worden vertegenwoordigd door 3 personen in de RvB van het CIM. Twee personen zetelen namens UBA en één als individueel bestuurder. Een zetel zal vanaf april 2019 vacant zijn.
-
CIM RAM: StuBru opnieuw beter in de vijfde golf
Het CIM publiceerde zopas de resultaten van de vijfde golf van zijn CIM RAM studie. Die betreft de periode van september tot december 2018.
-
De ACC buigt zich over de trends van 2019
In 2019 bundelt de sector krachten, communiceren we op maat van de consument en zijn de ideeën creatief meetbaar.
-
Addressable advertising op tv: waar staat België vandaag?
SBS publiceerde een White Paper over addressable advertising op tv, wat ons de gelegenheid biedt om dit dossier van onder het stof te halen.
-
Hanteert het mediabureau van de toekomst nog een menselijke filosofie?
Sinds de doorbraak van digital en ondanks de steeds kleinere marges die te wijten zijn aan een voorbijgestreefd businessmodel, hebben de mediabureaus bijzonder veel geïnvesteerd in tools, technologieën en mensen om de interactie tussen consumenten en merken beter te begrijpen en om de efficiëntie van de plannen die ze aanbevelen beter te controleren
-
Wat is Demand-Side Platform?
Een Demand-Side Platform (DSP) is een online platform waar online advertentiecampagnes worden beheerd en ingekocht via programmatisch adverteren. Een DSP zorgt voor de mogelijkheid om online advertentiecampagnes -inclusief mobile, search en video- centraal te managen, optimaliseren en in te kopen
-
Gebruik sociale media hoger bij marketeers
De Consumer Connection Survey toont aan dat 94% van de Belgische marketeers wekelijks sociale media gebruikt. 83% doet dit zelfs dagelijks. Marketeers denken dat voor de rest van de Belgen hetzelfde geldt en schatten het wekelijkse sociale media gebruik van de gemiddelde Belgen in op 95%. In realiteit liggen de werkelijke wekelijkse gebruikscijfers met 69% meer dan een kwart lager. Ruim de helft van de Belgen (54%) geeft aan dagelijks sociale media te gebruiken en bijna 1 op 5 Belgen (17%) gebruikt sociale media nooit.
-
Opinie door Stephan Loerke: herstel het digitale ecosysteem
UBA identificeerde een reeks van uitdagingen voor merken en adverteerders in 2019. Het herstellen van het digitale ecosysteem is één van de belangrijke aandachtspunten. En daarin speelt de World Federation of Advertisers (WFA) een prominente rol. Stephan Loerke, CEO WFA, kadert de problematiek.
-
Wat is Data Management Platform?
Een Data Management Platform (DMP) is een technisch platform waar een adverteerder de data die hij heeft over de consument combineert met data die hij vergaart via interacties met die consument over alle communicatiekanalen
-
Wat mag u verwachten van uw bureau voor programmatic advertising?
5 criteria die u in overweging moet nemen, volgens Jean-François Zirger - Managing Director - GAMNED!
-
2019, jaar van abonnementen en memberships
Het Reuters Institute for the Study of Journalism en de Universiteit van Oxford publiceerden zopas met de steun van het Google Digital News Initiative hun voorspellingen voor journalistiek, media en technologietrends.
-
UBA ondersteunt de nieuwe code van de Raad voor de Reclame over native advertising
Op 4 februari 2019 treedt een nieuwe code over native advertising in werking. De code kwam tot stand dankzij de samenwerking tussen UBA en de andere leden van de Raad voor Reclame. Samen vormden zij een werkgroep waar adverteerders, agentschappen en media deel van uitmaakten.
In dat document zijn de basisregels vastgelegd voor de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) wanneer ze moet oordelen over een klacht met betrekking tot dit communicatiemiddel.
-
Dentsu Aegis mikt op +3,8% in 2019
De recentste voorspellingen inzake reclamebestedingen van Dentsu Aegis Network, gebaseerd op de gegevens uit 59 markten, schatten de wereldwijde groei in 2019 op 3,8%, tegenover 4,1% in 2018
-
Audio streaming breekt door en radio blijft het goed doen
Volgens de laatste versie van de Establishment Survey (ES) van het CIM, is het percentage van Belgen in de categorie 18-54 dat een abonnement heeft op een betalende streamingdienst zoals Spotify, met zomaar even 48% gestegen in vergelijking tot de vorige editie.
-
2018, vertraging in de opmars van time shift viewing
Zoals verwacht nam de proportie uitgesteld kijken nogmaals toe in 2018
-
De Raad voor de Reclame publiceert code over native advertising
In het verlengde van de code voor influencer marketing eind vorig jaar kondigt de Raad voor de Reclame nu de publicatie van een code betreffende de herkenbaarheid van native advertising en aanverwante commerciële communicatie aan
-
De efficiëntie van de 6'' commercial
In samenwerking met Realeyes voerde Teads onderzoek naar de emotionele impact van 166 reclamecreaties van 75 merken over de hele wereld, in een poging om de beste werkwijzen voor 6-inch commercials te bepalen.
-
Uitdagingen voor marketeers in 2019
De communicatiesector is volop in beweging en verandert in sneltempo. Ook in 2019 zullen merken geconfronteerd worden met verschillende belangrijke uitdagingen. UBA identificeerde 5 belangrijke aandachtspunten voor het nieuwe jaar.
-
Mediaconcentratie in Vlaanderen
De VRM (Vlaamse Regulator voor de Media) publiceerde zonet het rapport Mediaconcentratie in Vlaanderen 2018. De VRM stelt vast dat de mediaconsument nog amper keuze heeft, de Vlaamse mediamarkt is in handen van 5 grote mediagroepen.
-
Hoe datatechnologie, mediaplannen en creativiteit combineren?
Op de Expert Community Paid Media mochten we Kantar en Social.Lab verwelkomen. Zij lieten hun licht schijnen op het belang van datagebruik, en dat op verschillende niveaus.
-
CIM RAM: Radio2 en Qmusic bevestigen, StuBru opnieuw op drie
Het CIM publiceerde zopas de resultaten van de CIM RAM studie voor de periode juli tot oktober 2018, gebaseerd op 7897 interviews.
-
Native advertising goed voor 20% van reclame-inkomsten bij uitgevers
Het Native Advertising Institute publiceerde zopas in samenwerking met WAN-INFRA de derde editie van zijn onderzoek naar Native Advertising Trends in News Media.
-
De voorspellingen voor 2019 van Kantar
Kantar onthult zijn Media Predictions 2019 die een impact zullen hebben voor de merken, bureaus en platformen.
-
Het radiolandschap wordt bedreigd
Radio is in België een sterk medium. Op 6 december organiseerde de Commissie Media van het Vlaams Parlement -tussen Sinterklaasbezoeken en Marrakechdebatten door- een hoorzitting over de economische meerwaarde van de VRT en de leefbaarheid van de audiovisuele industrie.
-
Future 100: wat er in 2019 zal veranderen
J.Walter Thompson releaste de vijfde editie van zijn Future 100; de publicatie inventariseert alle mogelijke toekomsten in een hele reeks domeinen (cultuur, technologie, merken, handel, levenswijzen, enzovoort).
-
Smart speakers zijn de nieuwe radio, door Nigel Hollis (Kantar Millward Brown)
Een van de grootste uitdagingen voor marketeers van vandaag is om gebruikers te bereiken op momenten dat ze eventueel aandacht kunnen of willen besteden aan reclame.
-
Onderzoek wijst uit dat de marketeer zijn strategie te vaak in de spiegel zoekt
“Echt iedereen zit op social media” of “Kabeltelevisie is zo passé”, de kans is groot dat die uitspraken bekend in de oren klinken. Maar klopt dat wel? BD myShopi & UBA stellen vast dat de leefwereld van de gemiddelde marketeer enorm verschilt van die van de gemiddelde Belg.
-
"Esports of competitief gamen is een mass market fenomeen aan het worden"
Stéphanie Röckmann, Director Content & Media bij Proximus, legt uit wat esports juist is en hoe dit door adverteerders kan ingezet worden.
-
Programmatic buying wordt standaard voor digitale media
Zenith, een bureau uit de Publicis groep, publiceerde een rapport over programmatic media.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 14
- 15
- 16
- ...
- 22
- Volgende pagina