Member Cases

  1. Screenshot 2022-06-09 at 15.46.22.png
      News Member case

    Merken & Sustainabilty: Member case Matexi

    • 10-06-22

    In deze reeks rond Environmental Sustainability laten we onze leden aan het woord. Wat zijn hun ambities op dit vlak? Wat realiseren ze concreet? Welke tips geven ze mee? We stelden enkele vragen over de aanpak van Matexi aan Marie-Ann De Wilde, Marketing Manager

      Brand Strategy
    Lees meer over "Merken & Sustainabilty: Member case Matexi"
  2. Ikea_revivre.png
      News Member case

    Merken & Sustainability: Member case Ikea

    • 16-05-22

    In deze reeks rond Environmental Sustainability laten we onze leden aan het woord. Wat zijn hun ambities op dit vlak? Wat realiseren ze concreet? Welke tips geven ze mee? We stelden enkele vragen over de aanpak van Ikea aan Gregory Bauduin, Marketing Manager.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Merken & Sustainability: Member case Ikea"
  3. viessmann.png
      News Member case

    Merken & Sustainability: Member case Viessmann

    • 19-04-22

    Het hoeft geen betoog meer dat Sustainability hoog op de agenda staat bij UBA. In deze reeks rond Environmental Sustainability laten we onze leden aan het woord. Wat zijn hun ambities op dit vlak? Wat realiseren ze concreet? Welke tips geven ze mee? We stelden enkele vragen over de aanpak van Viessmann aan Niels Vermylen, Marcom Manager.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Merken & Sustainability: Member case Viessmann"
  4. foto upgrade estate.PNG
      News Member case

    Merken & Sustainability: Member case Upgrade Estate

    • 25-03-22

    Het hoeft geen betoog meer dat Sustainability hoog op de agenda staat bij UBA. In deze reeks rond Environmental Sustainability laten we onze leden aan het woord. Wat zijn hun ambities op dit vlak? Wat realiseren ze concreet? Welke tips geven ze mee? We stelden enkele vragen over de aanpak van Upgrade Estate aan Nele Van Damme, co-CEO en founder. Nele ontving in februari de Award "Sustainability Professional 2022"

      Brand Strategy
    Lees meer over "Merken & Sustainability: Member case Upgrade Estate"
  5. Colruytcase_landscape.png
      News Member case

    Merken en Sustainability: Member Case Colruyt Group

    • 07-03-22

    Het hoeft geen betoog meer dat Sustainability hoog op de agenda staat bij UBA. We starten vandaag met een reeks rond Environmental Sustainability waarbij we onze leden aan het woord laten. Wat zijn hun ambities op dit vlak? Wat realiseren ze concreet? Welke tips geven ze mee? We beginnen bij een bedrijf dat sustainability al jaren lang hoog in het vaandel draagt, namelijk de Colruyt Group. We stelden enkele vragen over de aanpak van Colruyt Group aan Geert Vyls, Sr. Brand marketeer.

      Content Brand Strategy
    Lees meer over "Merken en Sustainability: Member Case Colruyt Group"
  6. Walibi.png
      News Member case

    Member Case: Walibi vervangt Halloween door een coronaproof muziekfestival ‘Walibi On Stage’

    • 12-10-20

    Deze herfstvakantie pakt Walibi uit met een gloednieuw concept: ‘Walibi On Stage’. Dat zijn acht concertdagen gevuld met meer dan 150 live-optredens van een honderdtal Belgische artiesten. Walibi On Stage heeft een sterke symbolische waarde en het pretpark, zelf ook zwaar getroffen door de crisis, wil met dit initiatief de Belgische cultuur- en eventsector een hart onder de riem steken.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Member Case: Walibi vervangt Halloween door een coronaproof muziekfestival ‘Walibi On Stage’"
  7. SOSpatat_logo-NL_dark.png
      News Member case

    Member Case: Too Good To Go gaat de strijd tegen verspilling van aardappelen aan

    • 26-06-20

    De Belgische aardappel werd in coronatijd met een groot probleem geconfronteerd. Met de campagne "SOS Patat : red patatjes, eet frietjes" bundelen Too Good To Go en de belangrijkste partijen in de sector hun krachten om te voorkomen dat zo'n 750.000 ton Belgische aardappelen verloren gaan.

    Lees meer over "Member Case: Too Good To Go gaat de strijd tegen verspilling van aardappelen aan"
  8. THEY MOVED AGAINST THE CORONAVIRUS.png
      News Member case

    Member Case: Securex spoort medewerkers aan om sportief uit hun kot te komen

    • 22-06-20

    Elk jaar lopen zo’n 50-tal werknemers van Securex mee met de 20 km van Brussel. Samen bewegen voor het goede doel is een goede gewoonte bij Securex. Maar door de coronacrisis werd de 20 km van Brussel afgelast. Om de goede gewoonte ook dit jaar te kunnen aanhouden, werd beroep gedaan op de Securex Stichting, in partnership met Rikolto, het vroeger Vredeseilanden, voor een creatief alternatief.

    Lees meer over "Member Case: Securex spoort medewerkers aan om sportief uit hun kot te komen"
  9. kookinuwkot.png
      News Member case

    Member Case: Unilever inspireert via unieke cross channel campagne

    • 15-06-20

    Tijdens de lockdown-weken kon het best een uitdaging zijn om variatie in het weekmenu te brengen. Unilever verplaatste zich in de consument en besliste om de thuisblijvers een handje te helpen. Hoe? Op zeer korte tijd creëerden ze een #kookinuwkot receptenbingo. Het concept: 200 influencers ontvingen thuis een pakket met bijhorende recepten om creatief mee aan de slag te gaan. En dat het gewerkt heeft!

      Content
    Lees meer over "Member Case: Unilever inspireert via unieke cross channel campagne"
  10. PSA Sign.png
      News Member case

    Member Case PSA Groupe: Een nieuwe auto kopen? Enkel voor een testrit moet je nog de deur uit

    • 04-06-20

    Wilt u een wagen kopen van de merken Peugeot, Citroën, Opel of DS Automobiles, dan kan dat voortaan helemaal online. Voor wie nu liever geen showroom bezoekt vanwege de COVID-crisis, kan dit een comfortable en makkelijke oplossing zijn.
    Didier Blokland, sinds 1 april CMO Director voor Groupe PSA Belux, legt uit hoe de crisis ervoor gezorgd heeft dat het online aankoop- en beheersproces van een wagen nu volledig digitaal en veilig afgehandeld kan worden dankzij PSA Sign by itsme®.

    Lees meer over "Member Case PSA Groupe: Een nieuwe auto kopen? Enkel voor een testrit moet je nog de deur uit"
  11. Ikea_balcon.png
      News Member case

    Member Case: IKEA helpt thuisblijvers om het gezellig te maken

    • 28-05-20

    IKEA startte in maart met een eerste campagne die alle thuisblijvers een hart onder de riem moest steken en hen te helpen om het thuis gezellig en aangenaam te maken: Together at Home. Enkele weken later werd het al snel duidelijk dat onze vakantieplannen op de helling stonden. Het startsein om de focus te leggen op het creëren van een vakantiegevoel in eigen huis, tuin en terras: Holiday at home. Gregory Bauduin, Marketing Manager IKEA, vertelt enthousiast hoe dit in zijn werk ging.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Member Case: IKEA helpt thuisblijvers om het gezellig te maken"
  12. Le TEC.png
      News Member case

    Member Case De TEC: Kinderen zeggen ‘dank u'

    • 25-05-20

    De TEC mobiliseert voor wie mobiel moet blijven! Dat is de boodschap die het Waalse openbaar vervoer via deze authentieke video wilde overbrengen. Het doel was tweeledig: de mensen eraan herinneren dat bussen en trams blijven rijden voor noodzakelijke verplaatsingen en iedereen bedanken die in deze ongekende periode in de frontlinie werkt. Hoe? Door een stem te geven aan de kinderen van de medewerkers wiens ouders gaan werken.

    Lees meer over "Member Case De TEC: Kinderen zeggen ‘dank u'"
  13. TienseSuiker.png
      News Member case

    UBA Member Case: Tiense Suiker doet een zoete duit in de zak

    • 18-05-20

    Tiense Suiker deelde in deze corona crisistijd meer dan één "Sweet Little Touch" uit. Naast een gulle bijdrage aan de Belgische Voedselbanken startte men ook met de productie van desinfecterende gel op basis van ethanol uit tarwe en bieten. 

    Lees meer over "UBA Member Case: Tiense Suiker doet een zoete duit in de zak"
  14. MIVB.png
      News Member case

    Member Case: MIVB verspreidt boodschappen van hoop op Brusselse bussen

    • 11-05-20

    Midden april lanceerde de MIVB « Voices of Brussels », een bus die hoopvolle boodschappen in Brussel verspreidt. Een originele manier om mensen met elkaar te verbinden en op te roepen tot solidariteit. Barbara Foucart vertelt hoe dit allemaal in zijn werk ging.

    Lees meer over "Member Case: MIVB verspreidt boodschappen van hoop op Brusselse bussen"
  15. sportinuwkot.png
      News Member case

    Member Case: Decathlon en Basic-Fit brengen sport naar de huiskamer

    • 04-05-20

    Decathlon en Basic Fit sloegen vanaf de lockdown meteen de handen in elkaar om sport en beweging tot bij de mensen thuis te brengen en toegankelijk te maken voor iedereen. De #sportinuwkot beweging kende een groot succes.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Member Case: Decathlon en Basic-Fit brengen sport naar de huiskamer"
  16. SDWorxgeletrui.png
      News Member case

    Member Case: SD Worx verzamelt sparks tegen Corona

    • 27-04-20

    De creativiteit van onze leden-merkenbouwers lijkt wel immuun voor het Coronavirus. Het valt ons op hoeveel merken creatief inspelen op de huidige situatie. In deze nieuwe rubriek belichten we de campagne  “75.000 sparks voor 75 goede doelen”, een initiatief van “SD Worx, marktleider op vlak van HR-oplossingen.

      Content Brand Strategy
    Lees meer over "Member Case: SD Worx verzamelt sparks tegen Corona"