-
Kristof Ampe is Advertiser Personality of the Year 2018
De jury van de Advertiser Personality of the Year 2018 heeft Kristof Ampe uitgeroepen tot winnaar. De Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA.
-
Native advertising goed voor 20% van reclame-inkomsten bij uitgevers
Het Native Advertising Institute publiceerde zopas in samenwerking met WAN-INFRA de derde editie van zijn onderzoek naar Native Advertising Trends in News Media.
-
It's all about your audience: focus op Customer Data Platform
Wat is een Customer Data Platform (CDP) en welke concepten zitten erachter? En waarom kan je dit best intern beheren?
-
Hoe een brug slaan tussen de verschillende fasen van de Customer's Journey?
Als marketeers en adverteerders worstelen we met de kloof tussen de fase vóór en ná de aankoop in het beslissingsproces van onze klanten. Hoe kunnen we die kloof overbruggen?
-
Wat is Brand Architecture?
De brand architecture of merkarchitectuur beschrijft de strategische relatie tussen merken binnen een organisatie.
-
De voorspellingen voor 2019 van Kantar
Kantar onthult zijn Media Predictions 2019 die een impact zullen hebben voor de merken, bureaus en platformen.
-
Het radiolandschap wordt bedreigd
Radio is in België een sterk medium. Op 6 december organiseerde de Commissie Media van het Vlaams Parlement -tussen Sinterklaasbezoeken en Marrakechdebatten door- een hoorzitting over de economische meerwaarde van de VRT en de leefbaarheid van de audiovisuele industrie.
-
Drie vragen aan Philippe Wallez, ING, over Agile organisatie
"We stellen vast dat er in de recente evolutie in de markt steeds meer projecten gelanceerd worden en dat die steeds eenvoudiger, sneller en efficiënter worden." Interview met Philippe Wallez, lid van het Directiecomité van ING België en Voorzitter van UBA.
-
BrandZ Belgium: de kracht van lokale merken
Als wereldwijde barometer over de goede – en slechte – gezondheid van globale merken, is het BrandZ-onderzoek van Kantar Millward Brown actief in 51 landen.
-
Future 100: wat er in 2019 zal veranderen
J.Walter Thompson releaste de vijfde editie van zijn Future 100; de publicatie inventariseert alle mogelijke toekomsten in een hele reeks domeinen (cultuur, technologie, merken, handel, levenswijzen, enzovoort).
-
Smart speakers zijn de nieuwe radio, door Nigel Hollis (Kantar Millward Brown)
Een van de grootste uitdagingen voor marketeers van vandaag is om gebruikers te bereiken op momenten dat ze eventueel aandacht kunnen of willen besteden aan reclame.
-
Wat is Heatmap?
Een Heatmap -letterlijk hittekaart- is een grafische voorstelling die het kijk- en klikgedrag van website-bezoekers aangeeft.
-
Onderzoek wijst uit dat de marketeer zijn strategie te vaak in de spiegel zoekt
“Echt iedereen zit op social media” of “Kabeltelevisie is zo passé”, de kans is groot dat die uitspraken bekend in de oren klinken. Maar klopt dat wel? BD myShopi & UBA stellen vast dat de leefwereld van de gemiddelde marketeer enorm verschilt van die van de gemiddelde Belg.
-
"Esports of competitief gamen is een mass market fenomeen aan het worden"
Stéphanie Röckmann, Director Content & Media bij Proximus, legt uit wat esports juist is en hoe dit door adverteerders kan ingezet worden.
-
Programmatic buying wordt standaard voor digitale media
Zenith, een bureau uit de Publicis groep, publiceerde een rapport over programmatic media.
-
Wat is App Store Optimization?
App Store Optimization (ASO) is ook gekend onder de naam App Store Marketing of Mobile App SEO.
-
Voorkom idea killers. Gebruik vanaf nu de 3-minuten regel.
Ja maar ... dat hebben we al eens geprobeerd. ... Geen budget ... Dat werkt niet bij onze klanten ... We zijn te klein voor dat soort advertenties. ... Wellicht bent u deze uitspraken al eens een keer tegengekomen in uw carriere. Meer nog, waarschijnlijk komt u deze zinnen dagelijks tegen. Zowel binnen uw eigen organisatie en bij de klant als u een bepaald idee voor een advertentie wilt communiceren. Deze uitspraken worden ideakillers genoemd en ze zorgen ervoor dat een idee in de kiem gesmoord wordt.
-
Reclame op de RTBF: beperkt tot 25% tegen 2020
Het nieuwe beheercontract van de RTBF voor de periode 2019-2020 waarover de regering van de Franse Gemeenschap een akkoord bereikte, voorziet een verhoging van de dotatie met 1,25% (tot 243 miljoen euro) en een daling van de reclamedruk. Vandaag zijn de reclame-inkomsten beperkt tot 30% van de omzet, dat zou volgend jaar verminderd worden tot 27,5% en tot 25% in 2020.
-
Het Global TV Deck 2018 is beschikbaar
Ter gelegenheid van de World Television Day, publiceerde de Global TV Group de update van zijn Deck.
-
De uitdagingen van het attributiemodel
Tijdens de laatste Expert Community rond Marketing Technology stonden de uitdagingen van het attributiemodel centraal. Hierbij onze voornaamste learnings.
-
Wat is Minimum Viable Product?
Een minimum viable product (MVP) is een product met een minimale set van functies met de bedoeling om eerste gebruikers de functionaliteit van het product te laten uittesten.
-
5 snelle manieren om je copy customerproof te maken
Lézen consumenten nog wel of zijn video en beeld in deze ‘scherm’tijden oppermachtig? Ontdek alvast deze 5 interessante copytips van Henny van Gerwen
-
Nutrient profile model van WGO terug in discussie bij EU
De commissie IMCO van het Europees Parlement (Commissie interne markt en consumentenbescherming) stemt op 22 november over een aantal amendementen op de richtlijn Unfair Commercial Practices Directive (UCPD - oneerlijke handelspraktijken).
-
De belangrijkste bekommernissen van CMO's: Efficiency, Customer Experience & Technology
Volgens een studie die uitgevoerd werd door Forbes Insights voor The Trade Desk bij ongeveer 200 CMO's over hun belangrijkste bezigheden zijn de drie meest gegeven 'insights' de efficiëntie van hun marketingacties (46%), de klantenervaring (42%) en de investeringen in technologieën (41%). Daarna komt de naambekendheid van hun merk (39%), de jonge generaties (35%) en de algemene expansie van hun bedrijf (35%).
-
Econopolis wijst op de bedreigingen voor de Vlaamse audiovisuele sector
Volgens onderzoek van het instituut Econopolis dat mediaminister Gatz voorlegde aan de drie grote Vlaamse tv-zenders (VRT, Medialaan en SBS) en de drie distributeurs (Telenet, Proximus en Orange) vormen uitgesteld kijken, de toegenomen internationale concurrentie en de dalende reclame-inkomsten de leefbaarheid van de Vlaamse audiovisuele sector.
-
Is ‘Marketing Technology’ uw ding?
We weten bij UBA maar al te goed dat ‘Marketing Technolgy’ een trending topic is. Op de hoogte blijven van de nieuwe technologiëen en kennis vergaren over hoe deze te integreren in onze marketing en communicatie activiteiten, is essentieel.
-
Drie vragen aan Vincent Joye, AXA, over e-Reputation
Vincent Joye is Newsroom Manager en Reputation Ambassador bij AXA Belgium. Hij geeft ons de sleutels tot een goede online reputatie.
-
Brandbuilding en activation, wat is de ideale budgetverdeling per sector?
Als illustratie van de tijdsgeest publiceerden de ‘godfathers’ of marketing effectiveness’ zoals ze in Londen wel eens genoemd worden, hun dikste werk tot dusver en dat is gewijd aan het bouwen van merken. Op basis van een sneak preview konden we hier al hun algemene aanbeveling betreffende de ideale budgetverdeling tonen: 62% voor brand building en 38% voor activering.
-
Wat is Retargeting?
Retargeting is een veelgebruikte online reclamepraktijk waarbij internet gebruikers die een website bezochten opnieuw gecontacteerd worden via advertenties op websites van derden om hen alsnog te overtuigen de dienst of het product te kopen.
-
Hoe AI integreren in retailmarketing? Albert Derasse geeft raad
Sommigen onder u maken er al volop gebruik van: dankzij Artificiële Intelligentie is het mogelijk om via voorspellende analyses en geïndividualiseerde regels een doorgedreven klantenervaring op maat aan te bieden. De revolutie is in gang gezet!
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 44
- 45
- 46
- ...
- 62
- Volgende pagina