Knowledge Hub > All News

  1. disney.jpg
      Survey

    Disney is het bedrijf dat het best gewapend is voor de toekomst volgens IPG

    • 07-11-18

    De derde editie van de FutureBrand Index (FBI) van Interpublic die bestaat uit een lijst van de 100 bedrijven die het “best gewapend zijn om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan” en dit op basis van de Global Top 100 Companies van PWC, rangschikt The Walt Disney Company op de eerste plaats (ofwel drie plaatsen hoger dan vorig jaar) en dit vanwege zijn groeipotentieel. 

      Research & Insights
    Lees meer over "Disney is het bedrijf dat het best gewapend is voor de toekomst volgens IPG"
  2. content-marketing-disruption.jpg
      News

    Content Marketing: een samenvatting van de trends uit Cleveland

    • 05-11-18

    Koen Denolf van The Fat Lady was aanwezig op de Content Marketing World Conference in Cleveland. Speciaal voor ons vatte hij de voornaamste trends die daar werden voorgesteld samen. Hij was gastspreker op de laatste Expert Community.

      Content
    Lees meer over "Content Marketing: een samenvatting van de trends uit Cleveland"
  3. game-controller-picture-id829997522.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Gamification?

    • 05-11-18

    Gamification is het toepassen van speltechnieken in dagdagelijkse en professionele omgevingen.

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is Gamification?"
  4. remco.png
      News

    Mobile-first indexing van Google, hoe gaan we hiermee om? Remco van der Beek

    • 02-11-18

    Wat houdt mobile-first indexing nu precies in en wat zijn de consequenties voor website eigenaren?

      Data & Technology Content
    Lees meer over "Mobile-first indexing van Google, hoe gaan we hiermee om? Remco van der Beek"
  5. Enquete.jpg
      News Position Paper

    UBA ondertekent de EU praktijkcode betreffende desinformatie of nepnieuws

    • 31-10-18

    Uit de meest recente Eurobarometer-enquête blijkt dat nepnieuws volgens 83 % van de respondenten een gevaar vormt voor de democratie.

    Lees meer over "UBA ondertekent de EU praktijkcode betreffende desinformatie of nepnieuws"
  6. 20181025_CharlotteVanVlierberghe_LNDSCP.jpg
      News Announcement

    Proficiat aan Charlotte Van Vlierberghe (Milcobel) en de 5 andere nieuwe gediplomeerden

    • 25-10-18

    Ze behaalden het diploma van de UBA Academy “The Principles of Communication”.

    Lees meer over "Proficiat aan Charlotte Van Vlierberghe (Milcobel) en de 5 andere nieuwe gediplomeerden"
  7. Net promotor score.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Net Promotor Score?

    • 25-10-18

    De Net Promotor Score (NPS) is een krachtige methode om met een enkele vraag de klantenervaring te meten.

      Research & Insights
    Lees meer over "Wat is Net Promotor Score?"
  8. sustainable-communication.jpg
      Position Paper Charter & Guideline

    UBA publiceert charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren

    • 25-10-18

    Duurzaamheid in communicatie is geen optie, het is een noodzaak. UBA neemt het initiatief om deze houding te stimuleren.

      Brand Strategy
    Lees meer over "UBA publiceert charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren"
  9. apoy2019-V2.jpg
      News

    Advertiser Personality of the Year: de drie finalisten

    • 22-10-18

    Ifke Nauwelaerts, Kristof Ampe of Valerie Bracke, wie mogen we straks toevoegen aan de hall of fame van de APOY, voluit de Advertiser Personality of the Year? 

    Lees meer over "Advertiser Personality of the Year: de drie finalisten"
  10. Venken Stefan.jpeg
      3 questions

    3 Vragen aan Stefan Venken, CMO Northern-Europe Vente-Exclusive.com

    • 22-10-18

    "Om nattevingerwerk wat betreft de voorkeuren van onze leden te vermijden, hebben we een duidelijke en directe communicatie met hen opgestart."

      Data & Technology
    Lees meer over "3 Vragen aan Stefan Venken, CMO Northern-Europe Vente-Exclusive.com"
  11. les binets.jpg
      Survey

    Wat is de ideale budgetverdeling volgens Les Binet en Peter Field?

    • 22-10-18

    Volgens hun laatste analyse tekent een optimale verhouding zich af als ongeveer 60% van het budget toegekend wordt aan brand building en 40% aan activering.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Wat is de ideale budgetverdeling volgens Les Binet en Peter Field?"
  12. isabelle-baele.jpg
      News 3 questions

    Isabelle Baele, Advertiser Personality 2005

    • 19-10-18

    "Deze erkenning heeft me verder gestimuleerd om nooit voor veiligheid te kiezen, maar wel om je buik te volgen en die intuïtie in te zetten op nieuwe ideeën."

    Lees meer over "Isabelle Baele, Advertiser Personality 2005"
  13. Green-washing-V2.jpg
      Opinion

    Opinie: Greenwashing is dood

    • 19-10-18

    "Dankzij nieuwe inzichten in wetenschap en technologie worden innovatieve merken in staat gesteld om een nieuwe generatie producten te ontwikkelen". Een opinie van Philippe Warzee, PUB

    Lees meer over "Opinie: Greenwashing is dood"
  14. Fingerprinting.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Device fingerprinting?

    • 19-10-18

    Wanneer iemand op het Internet komt worden er allerlei technieken gebruikt om de surfer te identificeren.

      Content
    Lees meer over "Wat is Device fingerprinting?"
  15. inside agency.jpg
      Survey

    Meer en meer Amerikaanse adverteerders hebben een in-house agency

    • 18-10-18

    Volgens een studie van de Association of National Advertisers (ANA) die in augustus gevoerd werd, is het aantal in-house bureaus bij zijn leden substantieel gestegen de afgelopen vijf jaar.

      Research & Insights
    Lees meer over "Meer en meer Amerikaanse adverteerders hebben een in-house agency"
  16. Eric-spapens.jpg
      3 questions

    Interview met Eric Spapens, Worldline, over elektronisch betalen

    • 15-10-18

    Het aantal elektronische betalingen in België blijft gestaag stijgen. Eric Spapens, Director Marketing Worldline Merchant Services, geeft antwoord op drie gerichte vragen.

    Lees meer over "Interview met Eric Spapens, Worldline, over elektronisch betalen"
  17. Joris-Van-Aken.jpg
      3 questions

    Drie vragen over Targeted Advertising aan Joris Van Aken, Telenet

    • 15-10-18

    Targeted Advertising zit in de lift. Joris Van Aken, Digital Communication Lead bij Telenet, presenteert de huidige situatie van Targeted Advertising en verwachtingen voor de toekomst.

      Data & Technology Media
    Lees meer over "Drie vragen over Targeted Advertising aan Joris Van Aken, Telenet"
  18. CIM Radio.jpg
      Survey

    CIM maakt de nieuwe luistercijfers voor radio bekend

    • 15-10-18

    Het CIM maakte gisteren de resultaten van de RAM-studie voor de periode mei-augustus 2018 bekend.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "CIM maakt de nieuwe luistercijfers voor radio bekend"
  19. Peter-claes.jpg
      3 questions

    Drie vragen aan Peter Claes, Advertiser Personality 2010

    • 14-10-18

    "Marketing is een creatieve discipline, het gaat om het creëren van waarde. Voor uw consument, diegene die u het liefst moet zien. Voor uw aandeelhouder, maak er een erezaak van om met marketing voor hem of haar het verschil te maken"

    Lees meer over "Drie vragen aan Peter Claes, Advertiser Personality 2010"
  20. Koen-de-nolf.jpg
      Opinion

    Content marketing : hype of blijver?

    • 12-10-18

    Content Marketing zou veel meer moeten zijn dan een 'techniek' of 'discipline'. Content Marketing is eerder een manier van denken, werken en communiceren die zijn impact heeft op de hele organisatie en alle communicatie, inclusief advertising, aldus Koen Denolf van The Fat Lady.

      Content Media
    Lees meer over "Content marketing : hype of blijver?"
  21. clickbait.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Clickbait?

    • 12-10-18

    Clickbait (letterlijk vertaald: klik-lokaas) is een spectaculaire titel die onmiddellijk verwijst naar een website artikel of video.

      Data & Technology Content
    Lees meer over "Wat is Clickbait?"
  22. re-evaluating media.jpg
      Survey

    Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media

    • 11-10-18

    Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie van de media binnen alle mogelijke opties voor de marketers bij het samenstellen van hun mediaplan. 

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media"
  23. iStock-1030766140.jpg
      Survey

    Gezondheid wordt steeds belangrijker voor de shopper

    • 11-10-18

    Tijdens de UBA Expert Community Research Panels presenteerde Nielsen de laatste cijfers van de biomarkt binnen Fast Moving Consumer Goods.

      Research & Insights
    Lees meer over "Gezondheid wordt steeds belangrijker voor de shopper"
  24. influencers.jpg
      News Position Paper Charter & Guideline Insight

    Aanbevelingen voor online influencers

    • 09-10-18

    Influencers worden meer en meer gevraagd om producten en diensten van adverteerders te promoten en/of ze aan te bevelen bij hun volgers. 

      Content Media
    Lees meer over "Aanbevelingen voor online influencers"
  25. Karim-debbah2.jpg
      Position Paper Insight

    UBA publiceert Belgian Digital Media Charter

    • 08-10-18

    In juni 2018 publiceerde UBA het Global Media Charter. Daarin identificeerde UBA acht aandachtspunten in de digitale media waar merken zich fundamenteel zorgen om maken. Vandaag neemt UBA het initiatief in haar ‘Belgian Digital Media Charter’ om voor elk van de probleemgebieden concrete criteria en aandachtspunten voor de Belgische markt uit te werken. UBA zet hiermee een belangrijke stap in de hervorming van de Belgische digitale advertentiewereld.

      Data & Technology Media
    Lees meer over "UBA publiceert Belgian Digital Media Charter"
  26. wim-vermeulen-AI.jpeg
      Opinion

    Hoe kan Artificiële Intelligentie ons vandaag helpen?

    • 08-10-18

    Artificiële Intelligentie is overal. Je kan je tijdlijn of nieuwsfeed niet bekijken of je vindt er een artikel over. Meestal is de boodschap dat alles gaat veranderen en wel vanaf gisteren. Wim Vermeulen, Dentsu Aegis Network, geeft zijn opinie over hoe Artificiële Intelligentie kan worden gebruikt in de marketing sector.

      Data & Technology
    Lees meer over "Hoe kan Artificiële Intelligentie ons vandaag helpen?"
  27. Resized_IT-Technician-With-Server-Cables-90152272_2818x1920.jpg
      News Survey

    Doe mee aan de Effie barometer

    • 08-10-18

    Meet u elke campagne? Hebt u een definitie voor marketing effectiveness? Is het eenvoudig om de RO(C)I van de verschillende touchpoints te meten? Zit het opvolgen meer bij het agentschap of de adverteerder?

      Media Research & Insights Brand Strategy
    Lees meer over "Doe mee aan de Effie barometer"
  28. sponsoring.jpg
      News

    Sponsoring groeit wereldwijd

    • 08-10-18

    Volgens het  ‘WARC Global Ad-Trends rapport’ van september 2018 investeren merken wereldwijd 66 miljard dollar. Dat is een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar.

    Lees meer over "Sponsoring groeit wereldwijd"
  29. AudioVisual.jpg
      News

    Europees Parlement keurt AVMSD-richtlijn goed

    • 08-10-18

    De voornaamste accenten zijn een betere bescherming van kinderen en nieuwe regels voor reclame. Ten minste 30% van de inhoud van programma's van tv-zenders en VOD-platforms zal Europees moeten zijn.

      Media
    Lees meer over "Europees Parlement keurt AVMSD-richtlijn goed"
  30. SOLOMO.jpg
      Vraag van de week

    Wat is SoLoMo ?

    • 05-10-18

    SoLoMo is een acroniem voor Social-Local-Mobile, en verwijst naar de combinatie en interactie van deze drie megatrends. Het gaat om de integratie van sociale, locatie-gebaseerde en mobiele marketingtools voor klantenwerving. 

      Content
    Lees meer over "Wat is SoLoMo ?"