-
Disney is het bedrijf dat het best gewapend is voor de toekomst volgens IPG
De derde editie van de FutureBrand Index (FBI) van Interpublic die bestaat uit een lijst van de 100 bedrijven die het “best gewapend zijn om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan” en dit op basis van de Global Top 100 Companies van PWC, rangschikt The Walt Disney Company op de eerste plaats (ofwel drie plaatsen hoger dan vorig jaar) en dit vanwege zijn groeipotentieel.
-
Content Marketing: een samenvatting van de trends uit Cleveland
Koen Denolf van The Fat Lady was aanwezig op de Content Marketing World Conference in Cleveland. Speciaal voor ons vatte hij de voornaamste trends die daar werden voorgesteld samen. Hij was gastspreker op de laatste Expert Community.
-
Wat is Gamification?
Gamification is het toepassen van speltechnieken in dagdagelijkse en professionele omgevingen.
-
Mobile-first indexing van Google, hoe gaan we hiermee om? Remco van der Beek
Wat houdt mobile-first indexing nu precies in en wat zijn de consequenties voor website eigenaren?
-
UBA ondertekent de EU praktijkcode betreffende desinformatie of nepnieuws
Uit de meest recente Eurobarometer-enquête blijkt dat nepnieuws volgens 83 % van de respondenten een gevaar vormt voor de democratie.
-
Proficiat aan Charlotte Van Vlierberghe (Milcobel) en de 5 andere nieuwe gediplomeerden
Ze behaalden het diploma van de UBA Academy “The Principles of Communication”.
-
Wat is Net Promotor Score?
De Net Promotor Score (NPS) is een krachtige methode om met een enkele vraag de klantenervaring te meten.
-
UBA publiceert charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren
Duurzaamheid in communicatie is geen optie, het is een noodzaak. UBA neemt het initiatief om deze houding te stimuleren.
-
Advertiser Personality of the Year: de drie finalisten
Ifke Nauwelaerts, Kristof Ampe of Valerie Bracke, wie mogen we straks toevoegen aan de hall of fame van de APOY, voluit de Advertiser Personality of the Year?
-
3 Vragen aan Stefan Venken, CMO Northern-Europe Vente-Exclusive.com
"Om nattevingerwerk wat betreft de voorkeuren van onze leden te vermijden, hebben we een duidelijke en directe communicatie met hen opgestart."
-
Wat is de ideale budgetverdeling volgens Les Binet en Peter Field?
Volgens hun laatste analyse tekent een optimale verhouding zich af als ongeveer 60% van het budget toegekend wordt aan brand building en 40% aan activering.
-
Isabelle Baele, Advertiser Personality 2005
"Deze erkenning heeft me verder gestimuleerd om nooit voor veiligheid te kiezen, maar wel om je buik te volgen en die intuïtie in te zetten op nieuwe ideeën."
-
Opinie: Greenwashing is dood
"Dankzij nieuwe inzichten in wetenschap en technologie worden innovatieve merken in staat gesteld om een nieuwe generatie producten te ontwikkelen". Een opinie van Philippe Warzee, PUB
-
Wat is Device fingerprinting?
Wanneer iemand op het Internet komt worden er allerlei technieken gebruikt om de surfer te identificeren.
-
Meer en meer Amerikaanse adverteerders hebben een in-house agency
Volgens een studie van de Association of National Advertisers (ANA) die in augustus gevoerd werd, is het aantal in-house bureaus bij zijn leden substantieel gestegen de afgelopen vijf jaar.
-
Interview met Eric Spapens, Worldline, over elektronisch betalen
Het aantal elektronische betalingen in België blijft gestaag stijgen. Eric Spapens, Director Marketing Worldline Merchant Services, geeft antwoord op drie gerichte vragen.
-
Drie vragen over Targeted Advertising aan Joris Van Aken, Telenet
Targeted Advertising zit in de lift. Joris Van Aken, Digital Communication Lead bij Telenet, presenteert de huidige situatie van Targeted Advertising en verwachtingen voor de toekomst.
-
CIM maakt de nieuwe luistercijfers voor radio bekend
Het CIM maakte gisteren de resultaten van de RAM-studie voor de periode mei-augustus 2018 bekend.
-
Drie vragen aan Peter Claes, Advertiser Personality 2010
"Marketing is een creatieve discipline, het gaat om het creëren van waarde. Voor uw consument, diegene die u het liefst moet zien. Voor uw aandeelhouder, maak er een erezaak van om met marketing voor hem of haar het verschil te maken"
-
Content marketing : hype of blijver?
Content Marketing zou veel meer moeten zijn dan een 'techniek' of 'discipline'. Content Marketing is eerder een manier van denken, werken en communiceren die zijn impact heeft op de hele organisatie en alle communicatie, inclusief advertising, aldus Koen Denolf van The Fat Lady.
-
Wat is Clickbait?
Clickbait (letterlijk vertaald: klik-lokaas) is een spectaculaire titel die onmiddellijk verwijst naar een website artikel of video.
-
Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media
Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie van de media binnen alle mogelijke opties voor de marketers bij het samenstellen van hun mediaplan.
-
Gezondheid wordt steeds belangrijker voor de shopper
Tijdens de UBA Expert Community Research Panels presenteerde Nielsen de laatste cijfers van de biomarkt binnen Fast Moving Consumer Goods.
-
Aanbevelingen voor online influencers
Influencers worden meer en meer gevraagd om producten en diensten van adverteerders te promoten en/of ze aan te bevelen bij hun volgers.
-
UBA publiceert Belgian Digital Media Charter
In juni 2018 publiceerde UBA het Global Media Charter. Daarin identificeerde UBA acht aandachtspunten in de digitale media waar merken zich fundamenteel zorgen om maken. Vandaag neemt UBA het initiatief in haar ‘Belgian Digital Media Charter’ om voor elk van de probleemgebieden concrete criteria en aandachtspunten voor de Belgische markt uit te werken. UBA zet hiermee een belangrijke stap in de hervorming van de Belgische digitale advertentiewereld.
-
Hoe kan Artificiële Intelligentie ons vandaag helpen?
Artificiële Intelligentie is overal. Je kan je tijdlijn of nieuwsfeed niet bekijken of je vindt er een artikel over. Meestal is de boodschap dat alles gaat veranderen en wel vanaf gisteren. Wim Vermeulen, Dentsu Aegis Network, geeft zijn opinie over hoe Artificiële Intelligentie kan worden gebruikt in de marketing sector.
-
Doe mee aan de Effie barometer
Meet u elke campagne? Hebt u een definitie voor marketing effectiveness? Is het eenvoudig om de RO(C)I van de verschillende touchpoints te meten? Zit het opvolgen meer bij het agentschap of de adverteerder?
-
Sponsoring groeit wereldwijd
Volgens het ‘WARC Global Ad-Trends rapport’ van september 2018 investeren merken wereldwijd 66 miljard dollar. Dat is een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar.
-
Europees Parlement keurt AVMSD-richtlijn goed
De voornaamste accenten zijn een betere bescherming van kinderen en nieuwe regels voor reclame. Ten minste 30% van de inhoud van programma's van tv-zenders en VOD-platforms zal Europees moeten zijn.
-
Wat is SoLoMo ?
SoLoMo is een acroniem voor Social-Local-Mobile, en verwijst naar de combinatie en interactie van deze drie megatrends. Het gaat om de integratie van sociale, locatie-gebaseerde en mobiele marketingtools voor klantenwerving.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 45
- 46
- 47
- ...
- 62
- Volgende pagina