-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Christopher Sanderson
Christopher Sanderson staat bekend om zijn conferenties en media-events, maar vooral om de LS:N Global Trend Briefings. Tijdens de UBA Trends Day doet hij de belofte van The Future Laboratory, het toekomstgerichte adviesbureau dat hij mee oprichtte, eer aan en laat hij de aanwezigen tien jaar vooruitkijken.
-
Wat is Snackable Content?
Relevante content is de basis voor het aantrekken van nieuwe prospecten. Er is vandaag dan ook een overvloed aan (vooral online) informatie voor consumenten die al die content niet meer verwerkt krijgen. We krijgen bijgevolg ook steeds minder aandacht voor al die geproduceerde content.
-
Opinie: digitale marketing heruitvinden met blockchain!
Digitale marketing beloofde ons twee decennia geleden een gedroomde advertentie-omgeving: gepersonaliseerde communicatie, transparant, perfect meetbaar en aan een fractie van de prijs van de toen traditionele media. En het is waar: digitale media hebben ons enorme nieuwe mogelijkheden geboden. Maar helaas zijn zij hun beloftes niet nagekomen. Blockchain heeft de potentie de sector terug wakker te schudden.
-
Wat is big data?
De hoeveelheid data die we bewaren groeit exponentieel. Zowel consumenten als organisaties verzamelen een massa data.
-
UMA-ranking 2017: Space voor Initiative en Havas Media
De UMA publiceerde haar traditionele rangschikking van mediabureaus voor 2017, met aanpassing van de gegevens aan de marktevoluties, meer bepaald de afschaffing van de bureaucommissie van 15% en de nieuwe remuneratiemodellen in programmatic buying.
-
Opinie: Customer Insights worden strategisch belangrijker voor merken
Marketing en marktonderzoek zijn twee sectoren die zich tegenwoordig verplicht zien het roer helemaal om te gooien. Reden daarvoor is het steeds complexere profiel van de consumenten. Consumenten grijpen vandaag namelijk vooral naar hun smartphone of tablet om informatie te zoeken en dat heeft hun relatie met merken ingrijpend veranderd. De digitale technologie en de mogelijkheid om op elk moment verbonden te zijn, hebben tot nieuwe gewoontes en een ander consumentengedrag geleid. Een opinie van Guy Sauvage, Customer Experience Manager bij MIVB.
-
European Broadcasting Union: vertrouwen in traditionele media neemt opnieuw toe
De European Broadcasting Union publiceerde zopas zijn rapport over vertrouwen in de media. Volgens het rapport dat gebaseerd is op meerdere bronnen, waaronder de Eurobarometer en 1000 face-to-face interviews in 33 Europese landen, ligt het vertrouwen in de media nog steeds laag, een conclusie die eerder ook al bleek uit de Trust Barometer van Edelman.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Joseph Jaffe
Dertien jaar geleden kwam hij voor het eerst naar België. Nu kunnen we Joseph Jaffe, onbetwiste leider in innovatiemarketing, terug aan het werken zien op de UBA Trends Day
-
Een selectie uit de Top100 Tools for Learning
Op 22 februari jongstleden organiseerde de vereniging Stimulearning samen met de FOD Bosa de derde editie van de TOP100 Tools for Learning. Gebruikers van uiteenlopende tools voor het uitwerken van leermethoden, de organisatie van lessen of het meten van resultaten hebben verteld over hun ervaringen. In totaal werden 24 inspirerende cases voorgesteld waarmee je aan de slag kan voor je interne communicatie en opleidingen. We zetten een tiental tools kort op een rijtje:
-
Drie vragen over Blockchain aan Rudi Peeters, CIO bij KBC
Blockchain heeft de potentie om elke mogelijke sector diepgaand te veranderen. Maar wat is het eigenlijk en wat kan je ermee? We interviewden Rudi Peeters, Chief Information Officer bij KBC.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Ross Bernstein
In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke internationale sprekers op het programma met jullie delen. Onder hen de gereputeerde keynote speaker en auteur Ross Bernstein. Hij heeft zowat 50 boeken over sport op zijn naam staan en stelt dat bedrijven heel wat kunnen leren van sportclubs.
-
Ad'titude onderzoekt waarom reclame massaal gemeden wordt
In de marge van de lancering van zijn nieuwe afdeling bpost Media presenteerde bpost Ad’titude, een nieuw onderzoek dat mee geleid wordt door Deepblue (Dentsu Aegis Network). Doelstelling: de houding van de Belgen tegenover reclame in de voornaamste media meten en begrijpen, de technieken om reclame te mijden oplijsten en kwantificeren en begrijpen welke redenen aan de basis van het massale mijdgedrag liggen, om aldus oplossingen te vinden voor respectvollere en efficiëntere reclame.
-
Wat is influencer marketing?
Influencer marketing maakt gebruik van personen of groepen om invloed uit te oefenen op het gedrag van de doelgroep. Het is een moderne vorm van mond-tot-mondreclame.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: David Mattin, TrendWatching
David Mattin identificeert vijf consumententrends die op de radar zouden moeten staan van elke marketeer, merkstrateeg, bedrijfsleider en CEO. Die grijpt hij niet zomaar uit de lucht en op de UBA Trends Day reikt hij een gps aan die de nodige inspiratie levert voor campagnes, merken en lange termijnstrategieën.
-
Voice Search: de "wat" en "hoe", volgens Remco van der Beek
Tijdens de Search Engine Optimisation Masterclass die ik onlangs voor UBA Academy verzorgde, stelde ik het thema Voice Search aan de orde. Hoewel er de laatste tijd bijzonder veel media aandacht voor dit onderwerp is, verraste het mij dat marketeers hier relatief weinig van weten en geen plan hebben om de gevolgen van Voice Search te ondervangen.
-
Drie vragen aan Johan Claes, Employer Branding & Sourcing Manager bij MIVB
"Elk profiel zou of zal digitaal vaardig moeten zijn om alle oplossingen die de digitale technologie aanreikt, op natuurlijke wijze in zijn dagelijkse activiteiten te integreren." Interview met Johan Claes
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine
In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke sprekers op het programma met jullie delen. Onder hen Daniel Levine. “Technologie verandert onze hersenen, verandert de mensheid.”
-
Wat is Blockchain?
Blockchain is een soort beveiligd online logboek waarin transacties veilig worden bijgehouden. De technologie faciliteert transacties tussen partijen die elkaar niet kennen. Het is een gedecentraliseerd systeem zonder centrale controlerende partij die de gegevens beheert.
-
UBA publiceert een Transparantie Charter over GDPR
Bedrijven gebruiken persoonsgegevens om enerzijds klanten te werven en anderzijds om een goede dienstverlening te kunnen geven aan bestaande klanten. Deze activiteit kadert in hun wettelijke recht van vrijheid van ondernemerschap. GDPR (General Data Protection Regulation) biedt een regelgevend kader om bedrijfs- en consumentenbelangen in evenwicht te brengen.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson
In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke sprekers op het programma met jullie delen.
-
CIM Radio: daily reach herstelt zich, Medialaan groeit en radio 2 blijft Vlaanderens grootste station
De golf 3 voor 2017 van het CIM Radio-onderzoek dekt de luisterperiode van september tot december 2017.
-
Offline shopping nog steeds goed voor 90% van uitgaven aan fysieke producten
Traditionele retailwinkels blijven belangrijk voor de Belgische consument. 90% van alle uitgaven aan fysieke producten werden nog steeds offline gespendeerd in 2017.
-
Drie vragen aan Alexandre Knight, Chief Digital Officer, bij Axa
"Digitale technologieën zullen zeker een echte uitdaging voor de verzekeringssector vormen. Maar ze zullen het vooral ook mogelijk maken om innovatievere verzekeringen te creëren die nauwer aansluiten bij de nieuwe levensstijl van onze cliënten." Interview van Alexandre Knight.
-
Wat is lead scoring?
Een lead is een potentiële klant van wie u contactgegevens hebt. Lead scoring is een methode om deze leads kwantitatief te evalueren op basis van hun profiel en gedrag.
-
Ontmoet Matthew Banks - Trends in Customer Experience – Adam and Eve and the Battle for Control
Welkom op de digitale party – waar alles tot de verbeelding spreekt, maar niemand gelukkig is.
-
Wat is geotargeting ?
Geotargeting of geografische targeting draait om het gericht plaatsen van informatie en advertenties op basis van de locatie van de gebruiker. Dit doet u op basis van IP-adressen van computers, aansluitingen van digitale televisie of de gps-gegevens van smartphones.
-
Opinie: Marketing is an art, door Harry Demey (LDV United)
Het is altijd de natte droom van elke marketeer geweest om de consument te begrijpen, hem of haar in een hokje te zetten en dan met een minimum aan middelen proberen te laten kopen, huren en consumeren.
-
Millenialproof copywriting: lezen jongeren anders dan hun ouders?
Millennials (18-35 jaar) zijn in de Verenigde Staten nu al de grootste bevolkingsgroep. Deze consumenten nemen vaak voor het eerst belangrijke aankoopbeslissingen. Denk aan de eerste verzekeringen, de energieleverancier en internetprovider, de eerste auto en appartement en maar ook aan alledaagse boodschappen. De vraag waar elk merk mee worstelt: moet ik mijn tone of voice en content afstemmen op deze Yo Bro-doelgroep? Door Henny van Gerwen.
-
Digimeter 2018: online video en Netflix halen live televisie in
Imec publiceerde de tiende editie van zijn jaarlijkse Digimeter. Die peilde vorig jaar in augustus en september bij 2345 Vlamingen naar hun ICT- en mediagebruik, alsook naar hun houding ten opzichte van innovatie en technologie.
-
34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent
Volgens de CEO Survey van PwC die gevoerd werd bij ongeveer 1.300 CEO’s wereldwijd, is een recordaantal bedrijfsleiders optimistisch over de internationale economische omgeving, tenminste toch op korte termijn.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 51
- 52
- 53
- ...
- 62
- Volgende pagina