-
5 praktische tips om het beste uit uw agency te halen
De stijgende complexiteit van het marketing- en communicatielandschap gaat heel vaak samen met een stijging in het aantal agentschapspartners die bedrijven aanspreken voor het creëren en implementeren van hun plannen. Hoe haalt u het beste uit deze samenwerkingen? 5 praktische tips helpen u op weg.
-
Wat zet u best in het contract met uw bureau?
Aan het woord, Martine Ballegeer van Pitchpoint. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe selecteer ik mijn bureau en organiseer ik een pitch?"
-
Help, mijn bureau indexeert de tarieven!
Zullen adverteerders de huidige prijsstijgingen ook voelen in stijgende vergoedingen voor hun communicatiebureau’s? Is uw remuneratiemodel nog optimaal? Doe de gratis remuneratie quickscan dankzij UBA Care Line.
-
CommToZero lanceert Production Carbon Calculator
In samenwerking met CommToZero kondigen wij de officiële lancering aan van de gratis Production Carbon Calculator en de voorlopige lancering van een bètaversie van de gratis Media Carbon Calculator.
-
Remuneratie van uw agentschap: tips voor uw mediacontract
In de voorbije anderhalve maand hebben wij wekelijks een artikel gepubliceerd met betrekking tot het optimaliseren van uw mediacontracten. Vandaag volgt het laatste artikel en kan u de integrale WFA gids downloaden dat 10 beknopte hoofdstukken bevat, waarvan 5 reeds aan bod kwamen in onze artikels.
-
Data management : tips voor uw mediacontract
Nu het einde van de third party cookie er aankomt zijn adverteerders steeds meer bezig met data om minder afhankelijk te zijn van derdepartij oplossingen zoals precies de cookie.
-
Inventory media: tips voor uw mediacontract
Aangezien digitale advertentieruimte onbeperkt is, zijn agentschappen op het idee gekomen om zelf digitale reclameruimte te kopen en die vervolgens aan hun klanten te verkopen. Welkom in de wereld van Inventory Media.
-
Modellen in programmatic aankoop: tips voor uw mediacontract
Mediabureaus die digitale reclameruimte aankopen via programmatic , bieden doorgaans 2 soorten modellen aan.
-
Creativiteit ten dienste van duurzaamheid
In geprek met Jens Mortier, President Creative Belgium, over de rol van creativiteit als motor van verandering naar duurzamer gedrag.
-
Van customer-centric naar community-centric
Een inclusieve werkplek zorgt voor een beter consumenteninzicht en een betere consumentenreflectie en helpt merken zich als dusdanig beter positioneren. Duidelijk? Niet voor iedereen. PUB laat daarom het woord aan Havas, TBWA, Happiness en 20Something. En zij willen koste wat kost bewijzen dat merken en bureaus weldegelijk inspanningen leveren op dit gebied.
-
Marktonderzoek met aandacht voor D&I leidt tot effectievere reclame
Merken wordt vaak verweten dat ze de realiteit van de samenleving niet voldoende zouden weerspiegelen. Inderdaad, het tonen van slanke, blanke mensen was lang de norm in reclamecampagnes. Intussen is er al heel wat aan het evolueren, maar niet alle merken staan voldoende stil bij het effect van hun communicatie op de individuele consument. In dit artikel bekijken we het thema vanuit de hoek van het marktonderzoek en geven we enkele “best practices” over hoe ook marktonderzoek kan bijdragen tot de effectiviteit van reclame.
-
Diversiteit & Inclusie: een selectiecriterium voor een communicatiebureau
De maatschappelijke discussie over discriminatie rond o.a. gender, huidskleur, leeftijd, religie en invaliditeit is al jaren aan de gang. In de reclamewereld zien we vandaag een echte wereldwijde doorbraak op dat vlak. Diversiteit en inclusie is meer dan ooit belangrijk in communicatiecampagnes. En uiteraard wordt dit ook gereflecteerd in de eigen bedrijfscultuur en organisatie van merken en communicatiebureaus.
-
Betaal uw bureau niet te veel… maar ook niet te weinig!
Merken hebben een professionele communicatie nodig om te groeien. En dus ook partners van het hoogste niveau om hun daarin te begeleiden. Er is een duidelijke correlatie tussen de kwaliteit van de relatie met de bureaupartner en de kwaliteit van de output. Goede relaties leiden tot goed werk en to goede resultaten aan beide zijden van het partnerschap. Anderzijds leiden instabiele relaties tot ineffectieve output.Remuneratie maakt deel uit van de relatie met het bureau. Begrijpen hoe vergoedingsmodellen werken is essentieel. Zij spelen een rol bij het stimuleren van efficiëntie, effectiviteit en creativiteit.
-
Feedback en evaluatie. Zuurstof voor een relatie.
In een relatie kan je niet zomaar op automatische piloot vliegen. Relaties evolueren in de tijd volgens een vast patroon, een beetje gelijkaardig aan een klassieke product levenscyclus.
-
Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg
In samenwerking met de advocatenassociatie AdaStone bieden wij onze leden-adverteerders gratis eerstelijns juridisch advies.
-
Effie Case Swinkels Family Brewers Belgium: Samen. Met Cornet.
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Samen. Met Cornet" van Swinkels Family Brewers Belgium.
-
Nieuwe guideline: Remunerating for success
Het juiste remuneratiemodel kan de samenwerking bureau-adverteerder ten goede komen.
-
David Hockney verenigt als geen ander Hard & Soft data - Sparkle 16
De ondertussen 84-jarige meester combineert zijn talent en drang naar kleur tegenwoordig met iPad-technologie. Hij heeft zich ook als geen ander in de kunstgeschiedenis verdiept om daar vervolgens eigenzinnig zijn eigen ding mee te doen.
-
Effie Case Torfs: #SamenSterk
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case #SamenSterk van Torfs.
-
Effie Case Polestar: lancering van een automerk op de Belgische markt
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Lancering van een automerk op de Belgische markt" van Polestar.
-
Media gap #5: leidt e-commerce tot silo’s ?
Door de pandemie en de verschuiving van de consument naar e-commerce hebben veel merken en adverteerders behoefte aan (in-house) expertise op dit gebied. Volgens de Media Gap studie van WFA & Ebiquity blijkt dat geen enkele respondent tevreden was met de huidige e-commerce mogelijkheden.
-
Media gap #4 : de ROI valkuil
De vierde en voorlaatste media gap wordt gedefinieerd als een tekortkoming op vlak van "media metingen, attributie en marketing mix modellen". Het internet verwoordt marketingmixmodellering, meestal aangeduid met de afkorting MMM, als een complex proces van modellering van de effecten van marketinginvesteringen, om deze te sturen en te optimaliseren. Maar leiden de inzichten die zulke modellen bieden niet tot oppervlakkige marketingbeslissingen?
-
Media gap #3 : Telenet pakt inhousing op hybride wijze aan
Als één van de grootste adverteerders op de Belgische markt, kan Telenet rekenen op een intern marketingteam. Het optimaal beheren van de marketing investeringen staat bijgevolg steeds helemaal bovenaan de agenda.
-
Recordaantal Effie awards, waaronder 3 Gold
Met 3 Gold Effie Awards en in totaal 17 Effie Awards is de editie 2021 een groot succes. Bovendien is voor het eerst sinds 2011 een case goed voor een Grand Sustained Award.
-
Effie Awards 2021: 22 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie in Brusselse Event Lounge
De jury van de Effie Awards maakt bekend dat nog een mooie 22 cases kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Nooit eerder waren er zoveel finalisten. Met 34 cases kon de editie van 2021 ook op het vlak van inschrijvingen rekenen op een recordaantal. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september tijdens een Gala Dinner in de Brusselse Event Lounge.
-
Sparkle 15. Stevenen we af op boring or roaring twenties?
Kritisch maar optimistisch analyseren we enkele van de vele uitdagingen die ons post-corona wachten. Uitdagingen die draaien rond People, Planet en Prosperity.
-
Nieuwe e-learning: Create an effective agency ecosystem
Hoe zorgt u ervoor dat verschillende bureaus samenwerken in een efficiënt ecosysteem?
-
Nieuwe e-learning sessie: Hoe kies ik mijn communicatiebureau?
Deze videotraining is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor de selectie en het samenwerken met één of meerdere communicatiebureaus en die deze relatie optimaal willen opstarten of laten evolueren.
-
Herbekijk de UBA Discover it: Digital Inhousing
'Digital Inhousing'. Hoe organiseer je dat? Wat zijn de voors en de tegens? In deze UBA Discover it van 1 juni 2021 biedt Steven Pieneman u praktische tips en inzicht in de laatste trends en ontwikkeling omtrent inhousing. Bekijk de opname hier.
-
De transitie van de digitale marketing naar inhouse
De technologische ontwikkelingen binnen het marketingvakgebied volgen zich met rap tempo op. Robotisering en Artificial intelligence zijn keywords van het afgelopen jaar en betekenen eigenlijk dat er steeds minder menselijke factoren van invloed zijn op de marketing activiteiten. Dat betekent ook dat als u de kennis niet waarborgt binnen de eigen organisatie u uiteindelijk volledig afhankelijk wordt van externe partijen.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 6
- Volgende pagina