-
Opinie: Eén currency voor tv en online video: lange kruistocht of gemiste kans?
Corinne Verstraete, Connections Manager bij AB-Inbev en Voorzitster van de Expert Community Paid Media, vertelt ons over de uitdaging om een meetsysteem te vinden voor tv en online video.
-
Wat is SEO?
Search Engine Optimization of SEO is -naast Search Engine Advertising (SEA)- een onderdeel van Search Engine Marketing (SEM).Het omvat het geheel van technieken waardoor een website beter gevonden kan worden door zoekmachines zoals Google. Het gaat over de organische (niet gesponsorde) zoekresultaten van de zoekmachines.
-
Ontmoet David Mattin. Consumer Trends - Win in the Expectation Economy: Five Key Consumer Trends
Er zijn geen zekerheden meer! Oh nee? Toegegeven, de verwachtingen van de consument veranderen sneller dan een mens met zijn ogen kan knipperen.
-
Case influencer marketing: less is more voor Unilever
In influencer marketing is een beweging gaande naar het inzetten van zogenaamde micro-influencers. Dat zijn influencers met beduidend minder volgers dan de bekende koppen, maar met een duidelijker en dus kwalitatiever profiel.
-
Haalt e-commerce in België in 2017 de kaap van 10 miljard na Black Friday?
Volgens de BeCommerce Market Monitor, een initiatief van van GfK, Google, Worldline PostNL en BeCommerce, blijft de e-commerce in België groeien. Van januari tot en met juni 2017 steeg het online gespendeerde budget met 10% tot € 4,9 miljard.
-
E-commerce vertegenwoordigt bijna 5% van de wereldwijde FMCG-verkoop
De online verkoop van courante verbruiksproducten nam met 30% toe tijdens de periode van maart 2016 tot maart 2017, aldus ‘Future of e-commerce in FMCG’, een rapport van Kantar Worldpanel.
-
Wat is Programmatic Buying?
Programmatic buying biedt via gespecialiseerde software in realtime op advertentieruimte om een specifieke advertentie te tonen aan een specifieke consument in een specifieke context.
-
Ontmoet Ross Bernstein. Trends in Sports & Business - How Companies Can Create a Culture of Excellence
Bedrijven kunnen enorm veel opsteken van de successen van de professionele sport voor hun eigen business.
-
GDPR gids voor Marketers
WFA (World Federation of Advertisers) publiceerde en GDPR gids voor marketers. GDPR of de ‘General Data Protection Regulation’ is de Europese verordening die vanaf 25 mei 2018 van kracht zal zijn. Zij behandelt de problematiek en het wettelijk kader van de verzameling, opslag en gebruik van persoonlijke gegevens in de Europese Unie.
-
Digital News Report 2017: over fake news, paywalls en sociale media
De 2017-editie van het Digital News Report, een studie van Reuters Institute en de University of Oxford onder 70.000 online nieuwsconsumenten uit 36 landen waaronder België, is gepubliceerd.
-
Franstalige lokale zenders treden toe tot de Grote Audimetrie
Weldra zullen de 12 Franstalige zenders die lid zijn van de ‘Fédération des télés locales’ worden gemeten binnen de Grote Audimetrie.
-
Position Paper: Digitale media ondermijnen zelfregulering commerciële communicatie
Zelfregulering is een essentieel onderdeel van de controle op reclame. In België wordt dit op succesvolle manier gecoördineerd door de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP). Digitale media zoals Google en Facebook zijn steeds belangrijkere spelers in de reclamewereld. Hun impact op de advertentiemarkt beroert alle stakeholders en kan niet worden overschat. Meer dan een derde van de consumentenklachten in Europa gaan ondertussen over digitale reclame. Toch dragen diezelfde digitale media niet bij aan de financiering van de zelfregulering. Ze brengen daardoor het hele systeem in gevaar.
-
Ontmoet Daniel Levine. Trends in Technology. Revolutionizing the Way We Work, Live and Consume.
Weten wat er nú gebeurt, volstaat niet om een bedrijf te leiden. Wie niet weet wat de toekomst brengt, kan het wel schudden.
-
Wat is Marketing Automation?
Marketing automation (MA) is de techniek die gebruik maakt van verschillende geautomatiseerde systemen om specifieke online marketing acties uit te voeren. Daarbij sturen we automatisch op het juiste moment relevante content naar de gebruiker.
-
Vertrouwen in marcom daalt in België
Volgens de laatste Advertising Business Climate Index van de EACA ligt het dalende vertrouwen van bedrijven in de reclame- en marketingsector van de laatste maanden achter ons.
-
"Humans of Today is een onderzoek dat meer inzicht biedt in de consument bij elke etappe van zijn leven"
In samenwerking met GfK presenteert Brightfish ‘Humans of Today’, een grootscheeps onderzoek dat de link legt tussen de persoonlijke motivaties en de waarden van de consumenten in vijf levensfasen.
-
Eerste gebruik van Big Data bij het CIM in Out-of-Home
Het was al een tijdje aangekondigd en nu is het eindelijk zover: het CIM publiceert de resultaten van de eerste hybride Out-of-Home studie. Publicatie van de wekelijkse verplaatsingen van 9,6 miljoenen Belgen en hun contacten met het medium affichage.
-
Wat is Artificiële Intelligentie?
Artificiële Intelligentie (AI) of Kustmatige Intelligentie (KI) is de wetenschap die zich bezig houdt met het creëren van intelligente machines. Het begrip intelligentie heeft vele definities en omvat o.a.: leren uit ervaringen; bestaande kennis aanwenden voor nieuwe problemen; logisch denken; abstract denken.
-
Customerproof Copy: hoe speelt uw merk slim in op veranderend leesgedrag? Volgens Henny van Gerwen
23 adverteerders namen onlangs deel aan de UBA Belgium workshop ‘Customerproof Copy’. Henny van Gerwen, head of direct marketing en partner BBDO Belgium, liet met voorbeelden en onderzoek zien hoe consumenten in een multichannelomgeving naar copy kijken. Het doel: hoe beoordeel je of je copy voldoende responskracht heeft? In deze bijdrage zet Henny 5 interessante insights op een rij.
-
10 gouden pitch-regels voor adverteerders
Er is voor alle betrokken partijen een wereld van verschil tussen een pitch die goed verloopt en een slechte. Uiteindelijk willen we op een zo efficiënt mogelijke manier het voor ons merk meest geschikte bureau selecteren. UBA en ACC hebben een aantal spelregels opgesteld om het pitchen in goede banen te leiden. Deze regels hebben te maken met het aantal bureaus dat u in de pitch betrekt, de doorlooptijd van het pitchproces en de betaling van de deelnemende bureaus.
-
Proficiat aan Guillaume Gobert (Belgian Paralympic Committee), Pieter Serkeyn (Muntpunt) en Clara Silkens (Gezinsbond)
Ze behaalden het diploma “The Principles of Communication”. -
De klantervaring als motor voor groei – hoe voegt u de daad bij het woord?
We stellen vast dat er steeds meer onderzoek wordt gedaan naar de impact van een optimale klantervaring op de bedrijfsresultaten (met name omzetgroei en kostenverlaging). Ook managers lijken de ogen helemaal te hebben geopend. Toch is er een verschil tussen de klant een centrale plaats willen geven en dat ook effectief doen, via diverseklantinteracties. Hoe mengt u zich in de strijd?
-
Welke rechten geeft GDPR aan de consument?
De GDPR-wetgeving geeft de consument nieuwe rechten. UBA zet ze voor u in alle duidelijkheid op een rijtje.
-
Wat is GDPR ?
GDPR of de ‘General Data Protection Regulation’ is de Europese verordening die vanaf 25 mei 2018 van kracht zal zijn. Zij behandelt de problematiek en het wettelijk kader van de verzameling, opslag en gebruik van persoonlijke gegevens in de Europese Unie.
-
Connected Life 2017: vertrouwen in merken niet stabiel
De nieuwe editie van het Connected Life-onderzoek van Kantar TNS omvat alweer een hele reeks insights rond het vertrouwen van de consumenten in merken. De studie is opgebouwd rond vier thema’s: technologie, content, data en e-commerce.
-
Drie vragen aan Walter Torfs, BNP Paribas Fortis, over creativiteit
De digitalisering biedt nieuwe mogelijkheden voor creativiteit op vlak van reclame. Walter Torfs, Communicatiedirecteur bij BNP Paribas Fortis en Voorzitter van de UBA Expert Community Paid Media, geeft zijn kijk op deze veranderingen en op de evolutie van de relatie tussen adverteerders en hun bureau's.
-
Wat is Native Advertising?
Native advertising is een vorm van betaalde content marketing, waarbij een merk content aanlevert in de vorm en functie die hetzelfde is als die van de redactionele content. Het objectief is om mensen het lezen van nieuws te laten ervaren in plaats van het lezen van geadverteerde content.
-
Drie redenen om een visual marketeer in dienst te nemen, volgens Christoph Ruys
3 redenen om plaats te maken voor een visual marketeer.
-
Zeven tips voor Native Advertising
Jesper Laursen, de stichter/CEO van het Native Advertising Institute sprak onlangs op de eerste Magazine Media conferentie “MAGnify 2017”. Native advertising zou tegen 2020 zowat 30 tot 40% van het totaal van de globale marketingbudgetten uitmaken. Dit zijn volgens Jesper de 7 tips om native advertising te laten werken:
-
Nieuwe Pers- en Bioscoopbereikstudie van het CIM
De nieuwe Pers- en Bioscoopbereikstudie van het CIM is verschenen en werd gedoopt als "The National Readership Survey". Naast de kanttekeningen van het CIM, gepubliceerd in het persbericht, vatten we hierna kort enkele elementen samen die ons belangrijk lijken. Ze komen uit de methodologie van deze tactische studie die voortaan onder leiding staat van Ipsos.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 53
- 54
- 55
- ...
- 62
- Volgende pagina