-
Ga samen met Ann Handley op de rem staan
‘Slow is the new fast’, dat is de filosofie van Ann Handley. Een internationale goeroe die dit jaar terug te vinden is in de Speakers corner op de UBA Trends Day. Tijdens een ‘deep dive’ sessie beantwoordt ze iedere vraag die op haar af komt.
-
Trends in retail volgens Aude Mayence, Delhaize
Aude Mayence, Brand Director bij Delhaize, praat over twee trends in retail: de 'seamless experience' en de veeleisendheid van de consument.
-
Sparkle nr. 12 – Vertrouwenscrisis en trends
Sparkle is een initiatief van bpost, in samenwerking met UBA en ACC, specifiek voor marketing- en communicatiespecialisten.
-
Wat is eSports?
eSports of 'Electronic Sports' is het spelen van computerspellen op een competitieve manier en samen met meerdere spelers.
-
Hoe creëert u 'authentieke' merkcontent?
Content creëren om content te creëren: nee, bedankt! Om trefzeker te zijn moet merkcontent authentiek, oprecht en waarheidsgetrouw zijn. Door Muriel Vandermeulen, CEO van Wearethewords
-
Native advertising blijft groeien
Native advertising was hét centrale gespreksonderwerp tijdens de Native Summit conferentie die werd georganiseerd door Media Marketing en Outbrain. Tijd dus voor een korte bespreking van de laatste nieuwe trends en de positie van UBA daaromtrent.
-
Op welke trends wordt effectief ingezet in de marketingplannen 2020?
ClearXperts ondervroeg meer dan 150 marketeers naar de marketing trends in 2020. Hoe ziet het marketinglandschap er op dit moment uit en wat zijn de verwachtingen voor volgend jaar? Vervolgens biedt het rapport ook technieken aan die de marketeer kan toepassen om de trends te vertalen in marketingstrategieën.
-
Tatjana Raman, bpost, wordt Vice-voorzitter van de Expert Community Content Marketing Expert
Haar energie, expertise en passie zijn belangrijke troeven die UBA zullen helpen bij de ontwikkeling van het vakgebied Content Marketing. Een bloeiende activiteit voor merken en adverteerders.
-
De Key Learnings van het World Content Marketing Congress in Cleveland
Het World Content Marketing Congress in Cleveland was het centrale thema op het laatste Expert Community 'Content Marketing'. Koen Denolf, Content Marketing Expert bij The Fat Lady, stelt u de Key Learnings voor.
-
Een podcast maken: 4 cruciale stappen voor een hoge ROI
Hebt u besloten een podcast te maken? Met de expertise en het advies van Wearethewords hebt u goud in handen.
-
Lars Silberbauer (Viacom): "Je kunt de ruimte niet bereiken in een zeilboot"
Op de UBA Media Date een maand geleden genoot MM het voorrecht van een gesprek met Lars Silberbauer (senior vice president, Viacom Digital Studios). Over de miljardenfusie tussen CBS en Viacom wilde hij het onder geen beding hebben, over het belang van verandering en hoe je die best tegemoetziet wel. Het werd een fijne ontmoeting.
-
GlobalWebIndex: 39% van de televisietijd wordt online besteed
Het laatste rapport van de GlobalWebIndex dat gewijd is aan online televisie (gebaseerd op bijna 140.000 respondenten uit 45 landen die bevraagd werden tijdens het eerste trimester) toont dat de tijd die daaraan besteed wordt, zoals verwacht aanzienlijk stijgt. Hij vertegenwoordigt vandaag 39% van het dagelijkse televisietotaal (versus 26% in 2013).
-
Het Global Creativity Report van Cannes 2019
De organisatoren van de Cannes Lions kondigen de online lancering aan van de 2019-editie van het Global Creativity Report.
-
Focus op de uitdagingen in Content Marketing
Op 20 mei hebben onze leden de voornaamste uitdagingen besproken waarmee adverteerders worden geconfronteerd op vlak van content marketing.
-
Influencer marketing in Vlaanderen: hot of has been?
Aan de Gentse Arteveldehogeschool maakten Jeroen Naudts, Stefaan Anrys en Nicky Malfliet een stand van zaken op betreffende de populariteit, perceptie en rol van influencer marketing. Het onderzoek bevroeg enerzijds meer dan 1800 jongeren tussen 15 en 24 jaar, aangevuld met focusgroepen, interviews met de voornaamste Vlaamse mediamerken, een aantal influencers en influencer bureaus.
-
7 tips voor een straffe contentmarketingcase
Tijdens de laatste Expert Community Content Marketing van UBA, luisterden de leden naar twee inspirerende cases: 'Ons eerste huis’ van Engie en 'MediaZine' van MediaMarkt, elk met een eigen invalshoek. Wij bundelden de tips.
-
Hoe scoort België op vlak van content marketing?
De European Content Marketing Association heeft de resultaten van haar internationale studie bekend gemaakt. Hoeveel investeert België t.o.v. de buurlanden? Hoeveel % van het totale budget gaat naar contentproductie? Hoeveel Belgische bedrijven hebben een tool voor content marketing? Hier zijn de 6 cijfers om te onthouden.
-
De ACC buigt zich over de trends van 2019
In 2019 bundelt de sector krachten, communiceren we op maat van de consument en zijn de ideeën creatief meetbaar.
-
UBA en acc publiceren Briefing Guidelines voor PR & Influencer Relations
Een goede briefing is half gewonnen. Waaruit moet een goede briefing bestaan zodat uw campagne een succes wordt? UBA en acc publiceren een handige guideline. Gratis downloadbaar voor leden.
-
De persconferentie sterft uit
In Nederland organiseerde Corner-Stone ‘Het grote Woordvoerders- en Journalistenonderzoek’. Enerzijds om meer inzicht te krijgen in het profiel van de huidige woordvoerder en zijn/haar visie op het vak. Anderzijds om na te gaan hoe journalisten vandaag omgaan met hun beroep en hoe hun relatie evolueert met woordvoerders. Het onderzoek brengt een aantal trends aan het licht.
-
2019, jaar van abonnementen en memberships
Het Reuters Institute for the Study of Journalism en de Universiteit van Oxford publiceerden zopas met de steun van het Google Digital News Initiative hun voorspellingen voor journalistiek, media en technologietrends.
-
UBA ondersteunt de nieuwe code van de Raad voor de Reclame over native advertising
Op 4 februari 2019 treedt een nieuwe code over native advertising in werking. De code kwam tot stand dankzij de samenwerking tussen UBA en de andere leden van de Raad voor Reclame. Samen vormden zij een werkgroep waar adverteerders, agentschappen en media deel van uitmaakten.
In dat document zijn de basisregels vastgelegd voor de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) wanneer ze moet oordelen over een klacht met betrekking tot dit communicatiemiddel.
-
"Het grootste verschil tussen B2B en B2C Content Marketing is de context"
We stelden drie vragen aan Muriel Vandermeulen, Associate Director WearetheWords en spreker aan de UBA Academy, over het verschil tussen B2B en B2C Content Marketing.
-
De Raad voor de Reclame publiceert code over native advertising
In het verlengde van de code voor influencer marketing eind vorig jaar kondigt de Raad voor de Reclame nu de publicatie van een code betreffende de herkenbaarheid van native advertising en aanverwante commerciële communicatie aan
-
Wat is Deepfake?
Deepfake is een contaminatie van Deep Learning en Fake News.
-
Native advertising goed voor 20% van reclame-inkomsten bij uitgevers
Het Native Advertising Institute publiceerde zopas in samenwerking met WAN-INFRA de derde editie van zijn onderzoek naar Native Advertising Trends in News Media.
-
5 snelle manieren om je copy customerproof te maken
Lézen consumenten nog wel of zijn video en beeld in deze ‘scherm’tijden oppermachtig? Ontdek alvast deze 5 interessante copytips van Henny van Gerwen
-
Drie vragen aan Vincent Joye, AXA, over e-Reputation
Vincent Joye is Newsroom Manager en Reputation Ambassador bij AXA Belgium. Hij geeft ons de sleutels tot een goede online reputatie.
-
Content Marketing: een samenvatting van de trends uit Cleveland
Koen Denolf van The Fat Lady was aanwezig op de Content Marketing World Conference in Cleveland. Speciaal voor ons vatte hij de voornaamste trends die daar werden voorgesteld samen. Hij was gastspreker op de laatste Expert Community.
-
Mobile-first indexing van Google, hoe gaan we hiermee om? Remco van der Beek
Wat houdt mobile-first indexing nu precies in en wat zijn de consequenties voor website eigenaren?
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 4
- 5
- 6
- ...
- 8
- Volgende pagina