-
Wat is Growth hacking?
Growth hacking is een manier om een bedrijf binnen zeer korte tijd te laten groeien met minimale middelen.
-
Opinie: Experience marketing op "Holy Trinity Events"
Experiences of belevenissen: op events vinden we ze vandaag de dag in alle mogelijke kleuren en geuren. Een opinie van Peter Decuypere.
-
De kunst der integratie
De laatste editie van ‘AdReaction’, het onderzoek van Kantar Millward Brown, wil de ‘kunst van de integratie valoriseren, om de adverteerders te helpen bij de problemen die ze ondervinden in een steeds meer reclamevijandige context.
-
Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35
Een van de vragen die aan bod komen in de CIM Establishment Survey en zijn panel, betreft het gebruik van adblockers. 21% van de respondenten beweert er gebruik van te maken op minstens een device.
-
Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching
De manier om televisie en zijn content te consumeren is de laatste vijf jaar meer geëvolueerd dan de dertig jaar daarvoor.
-
Wat is SEA?
Search Engine Advertising (SEA) is -naast Search Engine Optimisation (SEO)- een onderdeel van Search Engine Marketing (SEM). Via aangekochte zoektermen bij zoekmachines wordt uw gesponsorde koppeling bovenaan of naast de organische zoekresultaten gezet.
-
De trends in de voedingsindustrie voor 2018
De ‘Foodoscope 18’ is een witboek dat gepubliceerd werd door de Fransen van Kantar Media.
-
Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor 2018 bij naar beneden
Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor de mediabestedingen van 2018 bij en vermindert ze van +4,3% naar +3,6% (vs + 3,1% in 2017).
-
De newsfeed van Facebook verandert: wat betekent dit voor media en adverteerders?
Hoewel ze er al enkele maanden zaten aan te komen, deden de door Mark Zuckerberg aangekondigde veranderingen – die geleidelijk maatregelen wil invoeren waardoor de berichten van vrienden en familie op onze Facebook-tijdslijn prioriteit krijgen – de afgelopen uren heel wat stof opwaaien.
-
Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop
Volgens een onderzoek dat Adobe in december 2017 voerde bij 60 merken en mediabureaus in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux en Scandinavië, is 62% van alle merken van plan om al hun programmatic buying van reclameruimte in house te verzorgen tegen 2022 en 38% een deel ervan.
-
Wat is een Beacon?
Een beacon is een klein kastje dat via draadloze technologie (Bluetooth of WiFi) toelaat om smartphones en tablets te detecteren en de juiste plaats ervan binnen een bepaalde ruimte (zowel binnen als buiten) nauwkeurig te bepalen.
-
Opinie: Influencer Marketing, het spanningsveld tussen authenticiteit en professionalisering
Steeds meer bedrijven doen beroep op Influencer Marketing om hun boodschap te verspreiden. Slim. Zelf ben ik namelijk ook blogger. Een opinie van Anne Cornut.
-
UBA Academy: programma 2018
Uw vakgebied is voortdurend in beweging. Als u resultaten wilt blijven boeken, is het onmisbaar om mee te zijn met de laatste trends en nieuwe tools in gebruik te nemen.
-
Drie vragen aan Anja De Landsheer, PitchPoint, over Agency Rosters
De problematiek van agency rosters staat vandaag erg in de belangstelling. Wij stelden Anja De Landsheer, partner bij PitchPoint, drie vragen over dit onderwerp.
-
Ontmoet Daren Poole. Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI
Ruimt binnen de mainstream communicatie HI (human intelligence) plaats voor AI (artificial intelligence) in 2018?
-
Steeds meer adverteerders willen media-aankoop intern organiseren
Als we twee recente studies mogen geloven, zullen de mediabureaus het de volgende jaren niet makkelijk hebben.
-
Recht van antwoord door Denis Masquelier, IP Belgium
Denis Masquelier van IP Belgium antwoordt op het artikel van RMB dat vorige week op onze site werd gepubliceerd.
-
Belgen hebben meer vertrouwen in traditionele dan in sociale media
Whyte Corporate Affairs analyseerde de geloofwaardigheid van verschillende actoren als informatiebron in België.
-
Ontmoet Joseph Jaffe.Trends in Strategy & Branding - If You Can’t Beat ‘em, Join ‘em: The Brand-Startup Imperative
Er is één constante: de wereld verandert voortdurend en onherroepelijk. Grote bedrijven blijven stuntelen.
-
Vier tips voor Employer Branding door Ides Ticket
Meerdere bedrijven namen deel aan de Master Class van de UBA Academy over Employer Branding, gepresenteerd door Ides Ticket, managing partner van Business Markers. De uiteenlopende achtergrond van het twintigtal deelnemers verhinderde niet dat ze het allemaal snel eens waren over een punt: we moeten absoluut onze medewerkerscultuur veranderen.
-
Wat is Chatbot?
Een chatbot, een samenvoeging van de woorden 'chat' en 'robot', is een geautomatiseerde gesprekspartner die een dialoog aangaat met de online gebruiker.
-
Lies Eeckman Advertiser Personality of the Year 2017
De jury van de Advertiser Personality of the Year 2017 heeft Lies Eeckman, marketingdirecteur bij Continental Foods, uitgeroepen tot winnaar. Lies Eeckman werd gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury. De shortlist voor deze vijftiende editie bestond naast Lies Eeckman uit Zehra Sayin, ceo van Special Olympics Belgium, Alex Thoré, directeur CRM, branding & communication bij Proximus en David Willems, tot deze maand marketingdirecteur bij Toyota & Lexus.
-
EFFIE en iVOX lanceren eerste Belgische marketing effectiviteitsbarometer
Effie en iVOX publiceren vandaag de eerste effectiviteitsbarometer* voor marketing- en communicatiecampagnes. De barometer blaast warm en koud: quasi alle marketing professionals erkennen het groeiend belang van het meten van de zogenaamde return on communication investment (ROCI) van campagnes om hun effectiviteit correct in te schatten. Maar zij erkennen ook dat ze de effectiviteit van hun campagnes niet consequent meten voor alle campagne onderdelen. Er is nood aan standaarden en een consistente aanpak door alle betrokken partijen.
-
Ontmoet Carla Johnson. Trends in Content Marketing - How Brands Tap the Hottest Trends to Eclipse the Competition
Klaar om uw creatieve en innovatieve grenzen te verleggen? Dan is het tijd (we gaan er voor het gemak van uit dat uw antwoord ‘ja’ is) om kennis te maken met Carla Johnson.
-
Drie take-aways voor Content Marketing
Chris Van Gils, first-time speaker en toeschouwer van Content Marketing World, geeft ons een korte recap in 3 main insights .
-
Wat is Addressable Advertising?
Addressable Advertising is een technologische ontwikkeling die toelaat om televisie-reclame te personaliseren op maat van de kijker. De adverteerder bepaalt zijn doelgroep in functie van de beschikbare kijkers-data.
-
JWT selecteert de trends van morgen
The Innovation Group, de denktank van J. Walter Thompson, onthulde de trends van 2018 in zijn jaarlijkse rapport ‘Future 100’. Het bepaalde 100 grote trends in cultuur, technologie en innovatie, reizen, merken & marketing, voeding, retail, luxe, gezondheid en lifestyle.
-
Reclamebestedingen 2018: van +4% tot +5% ten voordele van Google en Facebook
De laatste voorspellingen betreffende de reclamebestedingen schommelen tussen 4,1% voor Zenith (Publicis Media) en 5,2% voor Magna Global (IPG Mediabrands), met ertussenin GroupM (WPP) dat op 4,3% mikt.
-
Opinie: RMB – een verantwoord, divers en kwaliteitsvol aanbod!
Yves Gérard, General Manager bij RMB, geeft zijn mening op het debat dat verleden week in de pers is verschenen.
-
Retail 4.0: We leven in spannende tijden
3 Redenen waarom fysieke retail toch nog kansen heeft.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 52
- 53
- 54
- ...
- 62
- Volgende pagina