Knowledge Hub > All News

    • Vraag van de week

    Wat is Growth hacking?

    • 26-01-18

    Growth hacking is een manier om een bedrijf binnen zeer korte tijd te laten groeien met minimale middelen.

    Lees meer over "Wat is Growth hacking?"
  1. iStock-626270228.jpg
      Insight Opinion

    Opinie: Experience marketing op "Holy Trinity Events"

    • 22-01-18

    Experiences of belevenissen: op events vinden we ze vandaag de dag in alle mogelijke kleuren en geuren. Een opinie van Peter Decuypere.

    Lees meer over "Opinie: Experience marketing op "Holy Trinity Events""
  2. iStock-518951630.jpg
      Survey

    De kunst der integratie

    • 22-01-18

    De laatste editie van ‘AdReaction’, het onderzoek van Kantar Millward Brown, wil de ‘kunst van de integratie valoriseren, om de adverteerders te helpen bij de problemen die ze ondervinden in een steeds meer reclamevijandige context.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "De kunst der integratie"
  3. iStock-136553557.jpg
      Survey

    Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35

    • 22-01-18

    Een van de vragen die aan bod komen in de CIM Establishment Survey en zijn panel, betreft het gebruik van adblockers. 21% van de respondenten beweert er gebruik van te maken op minstens een device.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35"
  4. iStock-518778807.jpg
      Survey

    Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching

    • 21-01-18

    De manier om televisie en zijn content te consumeren is de laatste vijf jaar meer geëvolueerd dan de dertig jaar daarvoor.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching"
  5. Diversity-People_surfing.jpg
      Vraag van de week

    Wat is SEA?

    • 19-01-18

    Search Engine Advertising (SEA) is -naast Search Engine Optimisation (SEO)- een onderdeel van Search Engine Marketing (SEM). Via aangekochte zoektermen bij zoekmachines wordt uw gesponsorde koppeling bovenaan of naast de organische zoekresultaten gezet.

    Lees meer over "Wat is SEA?"
  6. iStock-546169366.jpg
      Survey

    De trends in de voedingsindustrie voor 2018

    • 18-01-18

    De ‘Foodoscope 18’ is een witboek dat gepubliceerd werd door de Fransen van Kantar Media.

      Research & Insights
    Lees meer over "De trends in de voedingsindustrie voor 2018"
  7. iStock-172301748.jpg
      Survey

    Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor 2018 bij naar beneden

    • 15-01-18

    Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor de mediabestedingen van 2018 bij en vermindert ze van +4,3% naar +3,6% (vs + 3,1% in 2017). 

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor 2018 bij naar beneden"
  8. iStock-667066440.jpg
      Insight

    De newsfeed van Facebook verandert: wat betekent dit voor media en adverteerders?

    • 15-01-18

    Hoewel ze er al enkele maanden zaten aan te komen, deden de door Mark Zuckerberg aangekondigde veranderingen – die geleidelijk maatregelen wil invoeren waardoor de berichten van vrienden en familie op onze Facebook-tijdslijn prioriteit krijgen – de afgelopen uren heel wat stof opwaaien. 

      Content Media
    Lees meer over "De newsfeed van Facebook verandert: wat betekent dit voor media en adverteerders?"
  9. iStock-810940304.jpg
      Survey

    Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop

    • 12-01-18

    Volgens een onderzoek dat Adobe in december 2017 voerde bij 60 merken en mediabureaus in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux en Scandinavië, is 62% van alle merken van plan om al hun programmatic buying van reclameruimte in house te verzorgen tegen 2022 en 38% een deel ervan.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop"
  10. Augmented-reality-marketing.-Hand-holding-smart-phone-use-AR-application-to-check-information-658404
      Vraag van de week

    Wat is een Beacon?

    • 12-01-18

    Een beacon is een klein kastje dat via draadloze technologie (Bluetooth of WiFi) toelaat om smartphones en tablets te detecteren en de juiste plaats ervan binnen een bepaalde ruimte (zowel binnen als buiten) nauwkeurig te bepalen.

    Lees meer over "Wat is een Beacon?"
  11. IMG_2808.JPG
      Opinion

    Opinie: Influencer Marketing, het spanningsveld tussen authenticiteit en professionalisering

    • 11-01-18

    Steeds meer bedrijven doen beroep op Influencer Marketing om hun boodschap te verspreiden. Slim. Zelf ben ik namelijk ook blogger. Een opinie van Anne Cornut.

      Content Media
    Lees meer over "Opinie: Influencer Marketing, het spanningsveld tussen authenticiteit en professionalisering"
  12. Woman-in-plaid-shirt-and-a-red-manicure-pen-writing-508541368_4898x3265.jpeg
      News Announcement

    UBA Academy: programma 2018

    • 08-01-18

    Uw vakgebied is voortdurend in beweging. Als u resultaten wilt blijven boeken, is het onmisbaar om mee te zijn met de laatste trends en nieuwe tools in gebruik te nemen.

      Data & Technology Media Research & Insights
    Lees meer over "UBA Academy: programma 2018"
  13. DeLandsheer_Anja_7516-bewerkt-3.jpg
      3 questions

    Drie vragen aan Anja De Landsheer, PitchPoint, over Agency Rosters

    • 05-01-18

    De problematiek van agency rosters staat vandaag erg in de belangstelling. Wij stelden Anja De Landsheer, partner bij PitchPoint, drie vragen over dit onderwerp.

    Lees meer over "Drie vragen aan Anja De Landsheer, PitchPoint, over Agency Rosters"
  14. 2- UBA speaker  - Daren.jpg
      Insight

    Ontmoet Daren Poole. Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI

    • 04-01-18

    Ruimt binnen de mainstream communicatie HI (human intelligence) plaats voor AI (artificial intelligence) in 2018?

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "Ontmoet Daren Poole. Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI"
  15. iStock-583991136.jpg
      Survey

    Steeds meer adverteerders willen media-aankoop intern organiseren

    • 20-12-17

    Als we twee recente studies mogen geloven, zullen de mediabureaus het de volgende jaren niet makkelijk hebben.

    Lees meer over "Steeds meer adverteerders willen media-aankoop intern organiseren"
  16. Denis-Masquelier-IP-Belgium.jpg
      News Opinion

    Recht van antwoord door Denis Masquelier, IP Belgium

    • 18-12-17

    Denis Masquelier van IP Belgium antwoordt op het artikel van RMB dat vorige week op onze site werd gepubliceerd.

      Media
    Lees meer over "Recht van antwoord door Denis Masquelier, IP Belgium"
  17. iStock-637868702.jpg
      Survey

    Belgen hebben meer vertrouwen in traditionele dan in sociale media

    • 18-12-17

    Whyte Corporate Affairs analyseerde de geloofwaardigheid van verschillende actoren als informatiebron in België.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Belgen hebben meer vertrouwen in traditionele dan in sociale media"
    • News Insight

    Ontmoet Joseph Jaffe.Trends in Strategy & Branding - If You Can’t Beat ‘em, Join ‘em: The Brand-Startup Imperative

    • 18-12-17

    Er is één constante: de wereld verandert voortdurend en onherroepelijk. Grote bedrijven blijven stuntelen.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Ontmoet Joseph Jaffe.Trends in Strategy & Branding - If You Can’t Beat ‘em, Join ‘em: The Brand-Startup Imperative"
  18. Ides Ticket.png
      News

    Vier tips voor Employer Branding door Ides Ticket

    • 18-12-17

    Meerdere bedrijven namen deel aan de Master Class van de UBA Academy over Employer Branding, gepresenteerd door Ides Ticket, managing partner van Business Markers. De uiteenlopende achtergrond van het twintigtal deelnemers verhinderde niet dat ze het allemaal snel eens waren over een punt: we moeten absoluut onze medewerkerscultuur veranderen.

    Lees meer over "Vier tips voor Employer Branding door Ides Ticket"
  19. iStock-639266532.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Chatbot?

    • 15-12-17

    Een chatbot, een samenvoeging van de woorden 'chat' en 'robot', is een geautomatiseerde gesprekspartner die een dialoog aangaat met de online gebruiker. 

    Lees meer over "Wat is Chatbot?"
  20. Lies-eekman-Apoy.jpg
      News Announcement

    Lies Eeckman Advertiser Personality of the Year 2017

    • 14-12-17

    De jury van de Advertiser Personality of the Year 2017 heeft Lies Eeckman, marketingdirecteur bij Continental Foods, uitgeroepen tot winnaar. Lies Eeckman werd gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury. De shortlist voor deze vijftiende editie bestond naast Lies Eeckman uit Zehra Sayin, ceo van Special Olympics Belgium, Alex Thoré, directeur CRM, branding & communication bij Proximus en David Willems, tot deze maand marketingdirecteur bij Toyota & Lexus. 

    Lees meer over "Lies Eeckman Advertiser Personality of the Year 2017"
  21. barometre-effie.jpg
      News Survey

    EFFIE en iVOX lanceren eerste Belgische marketing effectiviteitsbarometer

    • 11-12-17

    Effie en iVOX publiceren vandaag de eerste effectiviteitsbarometer* voor marketing- en communicatiecampagnes. De barometer blaast warm en koud: quasi alle marketing professionals erkennen het groeiend belang van het meten van de zogenaamde return on communication investment (ROCI) van campagnes om hun effectiviteit correct in te schatten. Maar zij erkennen ook dat ze de effectiviteit van hun campagnes niet consequent meten voor alle campagne onderdelen. Er is nood aan standaarden en een consistente aanpak door alle betrokken partijen.

      Research & Insights
    Lees meer over "EFFIE en iVOX lanceren eerste Belgische marketing effectiviteitsbarometer"
  22. UBA speaker  - Carla.jpg
      News Insight

    Ontmoet Carla Johnson. Trends in Content Marketing - How Brands Tap the Hottest Trends to Eclipse the Competition

    • 11-12-17

    Klaar om uw creatieve en innovatieve grenzen te verleggen? Dan is het tijd (we gaan er voor het gemak van uit dat uw antwoord ‘ja’ is) om kennis te maken met Carla Johnson.

      Content Brand Strategy
    Lees meer over "Ontmoet Carla Johnson. Trends in Content Marketing - How Brands Tap the Hottest Trends to Eclipse the Competition"
  23. vangils-chris.jpg
      News Insight

    Drie take-aways voor Content Marketing

    • 08-12-17

    Chris Van Gils, first-time speaker en toeschouwer van Content Marketing World, geeft ons een korte recap in 3 main insights .

      Content
    Lees meer over "Drie take-aways voor Content Marketing"
  24. A-man-and-his-baby-son-watching-football-92118070_3050x2303.jpeg
      Vraag van de week

    Wat is Addressable Advertising?

    • 08-12-17

    Addressable Advertising is een technologische ontwikkeling die toelaat om televisie-reclame te personaliseren op maat van de kijker. De adverteerder bepaalt zijn doelgroep in functie van de beschikbare kijkers-data. 

      Media
    Lees meer over "Wat is Addressable Advertising?"
  25. iStock-657442382.jpg
      Survey

    JWT selecteert de trends van morgen

    • 07-12-17

    The Innovation Group, de denktank van J. Walter Thompson, onthulde de trends van 2018 in zijn jaarlijkse rapport ‘Future 100’. Het bepaalde 100 grote trends in cultuur, technologie en innovatie, reizen, merken & marketing, voeding, retail, luxe, gezondheid en lifestyle.

      Research & Insights
    Lees meer over "JWT selecteert de trends van morgen"
  26. iStock-479073058.jpg
      Survey

    Reclamebestedingen 2018: van +4% tot +5% ten voordele van Google en Facebook

    • 06-12-17

    De laatste voorspellingen betreffende de reclamebestedingen schommelen tussen 4,1% voor Zenith (Publicis Media) en 5,2% voor Magna Global (IPG Mediabrands), met ertussenin GroupM (WPP) dat op 4,3% mikt.

      Research & Insights
    Lees meer over "Reclamebestedingen 2018: van +4% tot +5% ten voordele van Google en Facebook"
  27. yves-gerard.png
      Opinion

    Opinie: RMB – een verantwoord, divers en kwaliteitsvol aanbod!

    • 05-12-17

    Yves Gérard, General Manager bij RMB, geeft zijn mening op het debat dat verleden week in de pers is verschenen.

      Media
    Lees meer over "Opinie: RMB – een verantwoord, divers en kwaliteitsvol aanbod!"
  28. PascalLibyn.jpg
      Opinion

    Retail 4.0: We leven in spannende tijden

    • 04-12-17

    3 Redenen waarom fysieke retail toch nog kansen heeft.

    Lees meer over "Retail 4.0: We leven in spannende tijden"